Egy tech cég kulisszatitkai

Így látja a kezdő, négy hónap után - Induló EPAM-os karrier

Beszélgetés Keserű Kristóf, Software Test Automation Engineer-el.

2021. december 08. - Lajter Ági

Keserű Kristóf az EPAM Mentorprogram elvégzését követően került a céghez és az itt tapasztalt profizmus láttán kezdetben - pozitív értelemben – sokkolódott, ám a megilletődöttség hamar átalakult motiváltsággá és elhivatottsággá. Hol tart, hogyan érzi magát egy kezdő az első négy hónap után? Milyen előzményeket követően került a céghez? Erről és még sok egyébről beszél a friss EPAM-os, fiatal IT szakember.

microsoftteams-image_100.png

Gimi, egyetem, EPAM

„A gimnáziumot Püspökladányban végeztem, ahol nem tanultunk külön informatikát, programozást, azonban olyan baráti köröm alakult ki, akik már ilyen fiatalon élénken érdeklődtek a programozás iránt. Általuk engem is megfogott ez a témakör, az ő hatásukra kezdtem el ezzel foglalkozni.” – meséli Kristóf, honnan, hogyan indult a technológia iránti érdeklődése. Tetszett neki, hogy folyamatos kihívások elé állítja a programozás, így mire az érettségire került sor, már tudta, hogy ezzel szeretne foglalkozni, ezt a szakmát választja.
Jelentkezett a Debreceni Egyetemen programtervező informatikus szakára, melyet aztán sikeresen el is végzett.„Az utolsó félévemben, amikor már csak a szakdolgozatot kellett befejeznem, két órám volt csupán, az egyik szoftvertesztelés, melyet az EPAM és egy másik debreceni multi tartott közösen. Ekkor kezdett érdekelni a tesztelés témaköre és utánanéztem, miként tehetnék szert még több ismeretre, mint, amit az egyetem szabta keretek engedtek. Így került a látókörömbe az EPAM Mentorprogram, melyre sikeresen fel is vettek és az utolsó félévemben az egyetem mellett végeztem. Így szinte egyszerre kaptam meg a diplomámat és helyezkedtem el az EPAM-nál.”

 Mentorprogram közelebbről

Kristóf, a tananyag függvényében hetente kétszer-háromszor egyeztetett a mentorával, a gyakoribb beszélgetésekre akkor volt inkább szükség, amikor nehezebb részhez érkeztek, több magyarázatra volt szükség a megértéshez, feldolgozáshoz. „Azt gondolom, hogy sikerült egyensúlyban tartanom az egyetemet és a programot, mind a kettőre tudtam elég időt szánni. A képzés heti 12-15 órámat vette igénybe, de ezen kívül is sok energiát fektettem bele, hiszen szerettem volna mindig felkészült lenni, a vizsgákat jó eredménnyel letenni. Ezzel együtt úgy érzem, hogy annyira nem volt megterhelő, persze ebben szerepe van annak, hogy tényleg csak két órám maradt az utolsó évre. Ha ennél több lett volna, akkor biztos, hogy áldozatot követelt volna valamelyik elfoglaltság, a másik rovására.” 

Sokkból elhivatottság

Kristóf számára az első napok a cégnél felértek egy kisebb fajta sokkal, nem a rossz, hanem a jó értelemben.„Eleinte, ahogyan gondolom mindenki ebben a helyzetben, kicsit meg voltam illetődve, sokkolt a profizmus, az a hatalmas tudás, amivel rendelkeznek itt a kollégák. Persze pozitív értelemben volt ez sokk; inkább arra motivált, hogy minél gyorsabban fejlődjek, illetve a közös meetingeken érdemben hozzá tudjak szólni a különböző témákhoz, a csapatomat én is támogathassam a saját tudásommal. Ebben a szerepkörben, amiben dolgozom egyszerre vagyok programozó és szoftvertesztelő is és mindkét területet nagyon szeretem, számomra ez az ideális kombináció. Kiteljesedhetek általa, mint szoftvertesztelő és automatizált szkripteket is írok. Feladataim közé tartozik az automatizált UA, illetve szervíztesztek implementálása, részt veszek a teszt dizájnok megalkotásában, illetve reviewzásában, illetve a meetingeken, ahol a test automation-el kapcsolatos processzeket dolgozzuk ki közösen.”
A fiatal szakember az első négy hétben egy mentorral együttműködve dolgozott a projekten, aki elmondása szerint „végig arra törekedett, hogy minden tudást átadjon” ahhoz, hogy a debreceni iroda legnagyobb projektjében helyt tudjon állni a továbbiakban.
„Utólag úgy tűnik ez sikerült is, most már negyedik hónapja dolgozom a cégnél és úgy érzem, sikerült beilleszkednem, felvettem a fonalat.”

Kristóf azoknak, akik hasonlóan a pályájuk elején tartanak vagy még a döntés előtt állnak, hogy merre is induljanak, azt tanácsolja, hogy próbálják ki magukat az IT minél több, változatosabb területén, ismerkedjenek meg többféle technológiával, próbáljanak ki különböző programnyelveket.
„Így lehet ugyanis a legjobban megtalálni azt a területet, amiben aztán otthon érzed majd magad és nem csak a munkád, de a hivatásod is lesz.”

Hallgasd meg a teljes beszélgetést a LifeInTech podcast csatornán!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://epam.blog.hu/api/trackback/id/tr3816765916

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása