Egy tech cég kulisszatitkai

Mentorprogram lépésről lépésre, avagy ugródeszka az EPAM karrierhez

2022. június 10. - Kovács Timi, Debrecen

Lovász Kristóf, junior szoftverfejlesztő a Debreceni Egyetemen tanult mérnök-informatikusként, tanulmányait jelenleg is folytatja, MSC-n. Az EPAM-hoz a cég Mentorprogramján keresztül került. Segítségével – mint a programban részt vett, a céghez felvételt nyert fiatal szakember - összegyűjtöttük a legfontosabb gyakorlati tudnivalókat a képzéssel kapcsolatban.

lovasz_kristof_blog_thumbnail_1200x630.png

Hol találkozhatsz velünk, az EPAM-mal?

„Az egyetemen minden évben rendeznek szakmai heteket, napokat, amikor a különböző cégek képviseltetik magukat és bemutatkoznak a végzős diákoknak. Ismertetik, pontosan mivel foglalkoznak, milyen területen tudnak munkát biztosítani és milyen előnyei vannak, ha valaki őket választja. Így találkoztam az EPAM-mal is és azonnal szimpatikus volt az, amit kínáltak.” – mondja el Kristóf, mi volt a legelső lépése a jelenlegi IT karrierje felé.

LinkedIn profil csőre töltve

„A következő lépés az volt, hogy csináltam egy LinkedIn profilt magamnak, így találtak és kerestek meg az EPAM-tól, hogy van-e kedvem jelentkezni a Java Mentorprogramra. Néhány hetet gondolkodtam és azt mondtam magamnak; vágjunk bele!”

Amit Kristófnak végig kellett gondolnia, és amit fontosnak érzett:

 

  • A program egy hónapos próbaideje alatt el tudja dönteni a jelentkező, hogy tudja-e folytatni, bírja-e a terhelést, le tudja-e tenni a vizsgákat
  • Egyeztetett a szüleivel, akik helyeselték, hogy jelentkezik és azt is, hogy felelősen, átgondoltan dönt.

 

Hat hónap, heti 15-20 óra – így fest a program

„Nekem hét hónap volt elvégezni a képzést, de csupán azért, mert a járvány miatt nem tudtunk bejönni a vizsgákra, márpedig az mindig élőben zajlik, nem online. Heti egy modullal tudtam kényelmes tempóban haladni az egyes vizsgákig, melyek 12 percesek és összesen kétszer lehet nekigyürkőzni. A program nehéz, de nem teljesíthetetlen. Tanulni kell, és ha valaki elég intenzíven és komolyan veszi ezt, akkor napi négy óra felkészüléssel abszolválható a Mentorprogram.”

 

  • A program általában 3-4 hónap.
  • Modulokból épül fel, melyek végén vizsgát kell tenni.
  • Minden modulhoz tartoznak különböző házi feladatok, beadandók.
  • Két lehetősége van mindenkinek letenni a személyesen megírt vizsgákat.
  • A résztvevőket mentorok segítik, heti háromszori online konzultációval.

 

Állás, diploma előtt

„Sokan megszerzik a diplomát és ott állnak, hogy hoppá, de állás az még nincsen. Nekem, a Mentorprogram által még diploma előtt lett munkám, ami szerintem szuper dolog. A képzésen csupa olyan dolgot tanultam, amit máshol nem sajátíthattam el, hiszen, bár az egyetemen tanulunk programozást, de közel nem olyan szinten, mint itt.”

A Mentorprogram két legfontosabb előnye:

 

  • álláslehetőség még az egyetem elvégzése előtt;
  • versenyképes, gyakorlatorientált, naprakész tudás megszerzése.

 

 

Ha szeretnél te is részt venni az EPAM Mentorprogramban, kattints a linkre és jelentkezz!

A bejegyzés trackback címe:

https://epam.blog.hu/api/trackback/id/tr3817824455

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása