Egy tech cég kulisszatitkai

Egy cél, ami közügy – Magyar Máltai Szeretetszolgálat – EPAM együttműködés

2021. május 31. - Kárpáti Judit

Az EPAM vállalati kultúrájának szerves része az önkéntesség, annak a tudásnak a közkinccsé tétele, amivel az itt dolgozók rendelkeznek. Ennek a tevékenységnek részeként idén fejeződött be a Magyar Máltai Szeretetszolgálat weboldalának fejlesztése, melyet azzal a céllal hoztak létre, hogy a szervezet világszerte végzett jószolgálati tevékenységét közelebb hozzák az emberekhez, a magyarok jobban megismerjék ezt a vetületét is a munkájuknak.

microsoftteams-image_21.png

A feladat

A munkánk elsődleges fókusza Magyarország és a Kárpát-medence magyarlakta területein élők megsegítése. Ugyanakkor hosszú múltra tekint vissza a legtávolabbi területen élőkkel való sorsközösség-vállalás, az ő nehézségeik enyhítése is, amely feladatkör egyébként egyidős a Magyar Máltai Szeretetszolgálat történetével.  Magyarország EU-s tagságából, kötelezettség-vállalásából kifolyólag is ellátunk humanitárius feladatokat, projekteket, melyekkel hazánk mindenkori külügyminisztériuma nagyon gyakran a Magyar Máltai Szeretetszolgálatot bízza meg." – mutatja be röviden a szervezet nemzetközi tevékenységét Solymári Dániel, a nemzetközi kapcsolatainak  vezetője. Mivel a honi közvélemény elsősorban a hazai tevékenységgel azonosította munkájukat, szerették volna intenzívebben kommunikálni azokat az eredményeket is, melyeket a nemzetközi térben értek el és melyekre minden magyar állampolgár méltán lehet büszke. Ebben találtak partnerre két évvel ezelőtt az EPAM-ban, akiknek segítségével sikerült megvalósítani a nemzetközi segélyezés bemutatását egy különálló, kifejezetten ezt a célt szolgáló weboldalon.

A megoldás

Mikor megkeresett minket a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és elmondták, mit szeretnének, hamar kiderült, nem pusztán arról van szó, hogy fejleszteni kell a tevékenységükről egy weboldalt. Szerették volna megmutatni, hogy nem csupán a hazai és határmenti magyaroknak nyújtanak segítséget, hanem világszerte jelen vannak a tevékenységükkel. Megérteni, megértetni, hogy miért kell nemzetközi feladatokat ellátni, míg itthon is vannak rászorulók, fontos célja volt a felület létrehozásának.”- mondja Radányi Zoltán, Experience Design igazgató, aki a weboldalt fejlesztő háromtagú csapatot vezette. A közös munka során döntöttek aztán úgy, hogy a hazai szolgálatot bemutató oldal mellett egy új oldal készül, külön a nemzetközi segélyezésnek dedikálva. „Úgy alakítottuk ki az oldalt, hogy edukációs jellegű legyen, tudástárral, esetleírásokkal. Az egész világot behálózó segítségnyújtást térségenként, országonként más és más módon szerettük volna megjeleníteni, hiszen nincs két egyforma probléma, konfliktus és mindenhol másként segítenek az ott élő rászorulóknak.” – mondja a szakember. Lukács Tamás, Lead Experience Designer és Gajdos Bence, Lead Experience Designer már a Vöröskereszt weboldalának elkészítésében is egy csapatot alkottak Radányi Zoltánnal, így az akkori tapasztalatokat is kamatoztatva igyekeztek dolgozni az új oldalon. A közös munkát megnehezítette az időközben kitört világjárvány, ám 2021-re végül elkészültek a munkával.

Cél, ami közügy

Az EPAM-nak, a velünk együttműködő csapatnak volt szíve és füle meghallani, hogy miben tudnak segíteni nekünk, sikerült a legjobb partnert megtalálnunk ahhoz, hogy létrejöjjön ez a felületünk. Ami jóval több, mint egy egyszerű információs oldal, hiszen általa adományt gyűjtünk, programokról adhatunk hírt, eseményeket tudunk megjeleníteni, egyszóval egy igazán komplex és „okos” weboldal született, ami nem mellesleg esztétikailag is minden igényünket kielégíti.” – mondja Solymári Dániel a közös munkáról és annak eredményéről.  Az oldal mögé épített analitikai rendszer tanúsága szerint így gondolják ezt a felhasználók is, hiszen az adatok azt mutatják, szeretik és látogatják azt. Az EPAM-mal való együttműködés azért is különösen fontos számunkra, mert egy olyan cél bemutatásában segítettek nekünk, ami közügy. Egy olyan közügy, ami csak jó hírekkel szolgál ebben a bonyolult és nehéz világban. Jól lehet, a mi életünk a szolgálatnál olyasfajta vágányban halad, hogy nehéz, drámai ügyekkel kell nap, mint nap szembe néznünk, ezekre valamiféle megoldást találnunk. Ugyanakkor ezek sikertörténetek is, hiszen a magyar segélyezési attitűd, szolidaritás és jószándék megnyilvánulhat a világ a legtávolabbi területein is.” – mutat rá a közös munka lényegére, értékére Solymári Dániel.


A cikk alapjául szolgáló podcastot az alábbi linkeken hallgathatod meg: 

Anchor.fm

Spotify

 

A bejegyzés trackback címe:

https://epam.blog.hu/api/trackback/id/tr2016577532

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása