Egy tech cég kulisszatitkai

„Az emberekre vagyok a legbüszkébb.”

2020. április 03. - KárpátiJdt

Szikszai László, a debreceni EPAM Lead Software Test Automation Engineer-e négy éve vágott bele az Idea Pool közösség létrehozásába. Sok-sok tapasztalattal és mára jó pár sikertörténettel gazdagabban mesélt most arról, miért kezdett bele a közösségépítésbe, hogyan működnek most és milyen tervekkel folytatják akár új utakon is a munkát - ami számukra inkább kikapcsolódás.

20180831_170458.jpg

Milyen karrierutat jártál végig addig, amíg a jelenlegi EPAM-os pozíciódig eljutottál?

Kalandos út volt. Az informatikával még középiskolában kezdtem el ismerkedni és szerencsés voltam, mert támogató közeg vett körül, bátorítottak, szakkörökön vehettem részt. Később a Debreceni Egyetemen programtervező informatikusként végeztem és már az egyetem mellett is dolgoztam, saját vállalkozásom volt, pénzügyekkel, rendezvényszervezéssel és marketinggel egyaránt foglalkoztam. Örülök neki, hogy volt egy olyan állomás az életemben, mikor az IT-ból kitekinthettem, mert ez segített jobbá válni a munkámban. Ezekkel a tapasztalatokkal a hátam mögött kerültem tehát az EPAM-hoz öt és fél évvel ezelőtt, akkor még UI fejlesztőként. Ennek révén ismerkedtem meg a teszteléssel, teszt automatizálással és körülbelül egy év után váltottam is erre a területre. Megtaláltam a számításomat és szép utat járhattam be mostanáig.

Miért jelentkeztél az EPAM-hoz azt követően, hogy elég sok mindent kipróbáltál korábban?

Szerettem volna egy professzionális munkakörnyezetet és munkát az eredeti szakmámban, olyan helyet, ahol megbecsülnek. Ezeket az EPAM-ban megtaláltam.

Ahogyan megtaláltad az EPAM-ban azt a közösséget is, ami egy egészen új fejlődési lehetőséget biztosít mind neked, mind azoknak, akik részt vesznek benne. Ez az Idea Pool. Mivel foglalkoztatok, hogyan definiálnád ezt a kezdeményezést?

Négy éve kezdtük az Idea Pool-t azért, hogy segítsünk a debreceni kollégáknak az önfejlesztésben. A cél egyfelől a készségfejlesztés, legyen szó akár prezentációs technikákról, akár szakmai kérdésekről, másrészt olyan témákat dolgozhatunk fel, amelyek érdekelnek minket, amikbe szívesen beleássuk magunkat a munkán kívül is.

Volt-e olyan példa előttetek, amelynek alapján az Idea Pool működését megszerveztétek?

Alulról szerveződtünk, összejöttünk páran, szóval tulajdonképpen „magától” alakult. A folyamatainkat a Scrum-ra,  egy szoftverfejlesztési keretrendszerre alapozzuk és ugyanúgy használjuk, ahogyan a projekteken is, ezáltal még több tapasztalatot gyűjtünk. Az ötletek viszont bárhonnan jöhetnek, sokszor például más kollégák előadásai adnak ihletet, de tulajdonképpen bárki javasolhat témát. Az irodában van egy külön erre a célra rendszeresített táblánk, aki arra jár, felírhatja a javaslatát, mi pedig azon dolgozunk, hogy meg is valósuljon. Főképp, ha olyan témáról van szó, ami korábban is többször felmerült, mutatkozik iránta érdeklődés és persze ha akad olyan előadó, aki jártas az adott területen.

Hányan vagytok aktív tagjai az Idea Poolnak?

Van egy kemény mag, de ezen kívül is sokan aktívak. Két kollégám a közösség menedzserei, én pedig a vezetője vagyok. Kb. 10 aktív előadónk van, a résztvevő közönség pedig változik. Előfordult, hogy egy-egy demónkra 30-an is eljöttek és pillanatok alatt fogyott el a pizza, amit rendeltünk. :)

Milyen indíttatásból hoztad létre ezt a közösséget négy évvel ezelőtt?

Prózai oka van, régen tanárnak készültem és a mai napig megmaradt a késztetésem, hogy másoknak átadjam a tudásomat. Szívesen szánok arra időt, hogy segítsek a kollégáknak, hogy fejlődhessenek és úgy láttam, hogy az Idea Pool nagyon hatékony eszköz ehhez. Mindemellett jó kikapcsolódást jelent szerintem minden résztvevőnek, így nekem is.

Hogyan, milyen keretek közt zajlanak az aktivitások?

A demóinkat 2-3 kolléga készíti elő, havonta egyszer tartunk un. sprinteket, amikor kiválasztjuk az adott előadót és a témákat. Ez többnyire online zajlik és az előadásainkat is streameljük. Most teljes online működésre igyekszünk időszakosan átállni, év elején már kipróbáltunk ilyen módon egy webinár sorozatot is. Emellett jelenleg három új formátummal kísérletezünk, ezeket azonban még nem árulom el.

Milyen érdekességek, kiemelkedő események voltak az elmúlt években?

Mindenképp kiemelkedik az események sorából a Hardware Expo (kapcsolódó interjúnk itt olvasható). Mivel nagyon sok kolléga foglalkozik otthon a szabadidejében elektronikával, ezeket mutattuk be ezen az rendezvényen, szerencsére nagy sikerrel.

Mik a terveitek a következő időszakra?

Mindenképpen szeretnénk egy új, kreatív formával előrukkolni, ami lényegében egy animált videó elkészítését jelentené, mely egy-egy konkrét kérdést válaszolna meg kicsit részletesebben, ezáltal jobban teret engedve a szerző kreativitásának. Még tavaly együttműködésbe kezdtünk külföldi csoportokkal, egy afféle „cross community workshop” keretében, ezt szeretnénk folytatni a jövőben is, hiszen így még több embert tudnánk bevonni a közösségünkbe.

Te, mint az IP vezetője, ötletgazdája, mire vagy a legbüszkébb?

Egy kollégám azért csatlakozott az Idea Pool-hoz, hogy fejlessze az előadói készségeit. Két évvel később az egyetemi szakmai napokon hallottam előadni és leesett az állam, olyan hatalmasat fejlődött. Szóval egyértelmű,  hogy az emberekre, a közösségünk tagjaira vagyok a legbüszkébb.

1554910053160.JPEG

 

A bejegyzés trackback címe:

https://epam.blog.hu/api/trackback/id/tr3915587322

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása