Egy tech cég kulisszatitkai

„Ha van lehetőség, akkor érdemes mielőbb belevágni a mentorprogramba.”

2020. január 08. - KárpátiJdt

Andó Sándor Zsolt az egyetem mellett munkát keresett, végül az EPAM Mentorprogramot választotta, amivel nemcsak képzési, de munkalehetőséget is kapott. Alábbi interjúnkban arról is beszélt, mi volt számára a holtpont és hogyan tudta végül jól kamatoztatni a kihívásokat.

webp_net-resizeimage_3.png

Milyen út vezetett a mentorprogramig?

Programtervező informatikusként végeztem az ELTE-n, majd mesterképzéssel folytattam. Közben munkát kerestem az utolsó két félévre, így akadtam az egyik közösségi média felületen erre a lehetőségre.

Mi győzött meg arról, hogy számodra ez a program a legmegfelelőbb képzés?

Több tényező is volt, ami megerősített abban, hogy ez lesz a legjobb választás. Előre tájékozódhattam a program tartalmáról, rákérdezhettem néhány dologra, megtudhattam, mi lesz a pontos menete és tartalma ennek a képzésnek. Az is meggyőző volt, hogy nagyon közvetlenek voltak az EPAM-os kollégák, még a liftben is a mentorprogramot dicsérték és ajánlották, nagyon pozitívan beszéltek róla. Mindemellett az EPAM egy komoly, nagy cég, ezért előzetesen is úgy gondoltam, hogy itt alapos, mélyreható ismeretekre tehetek szert. Korábban már találkoztam az itt tanult technológiákkal, de jobbnak láttam átismételni, rendszerezni a tudásomat, mint egyből belevágni a munkába valahol. Sokkal többet tudtam így fejlődni ebben a hat hónapos tanulási időszakban, mintha valahol élesben elkezdek dolgozni.

Mennyire váltotta be a mentorprogram a hozzá fűzött reményeidet?

Mint említettem, szerettem volna, a meglévő tudásomat rendszerezni, ami teljes mértékben meg is valósult. A Mentorprogram egy, a meglévőnél sokkal mélyebb tudást biztosított. Hiába olvastam ki, mondjuk egy könyvet az adott témában, teljesen más szemléletet adott ez a program, mert nem csak elméleti, hanem gyakorlati tudást is biztosított. A feladatok pedig, amiket kaptunk, különösen jók voltak!

Hogy érezted magad a hat hónap során, a képzés ideje alatt?

Az oktatás, a tananyagok minősége nagyon magas színvonalú volt. Tetszettek az online konzultációk, ahol a mentorom a saját tapasztalatait is megosztotta velem, amik bőven túlmutattak a tananyagon, így ezek rendkívül hasznosak lesznek a későbbiekben is. A személyes tréningek is hatalmas élményt nyújtottak. Sokkal maradandóbb a tudás, ha élményalapú az átadása, mint itt a Mentorprogramban. Előnyös volt az is, hogy magam oszthattam be az időmet, nem volt kapkodás.

Mennyire volt új vagy hasznos számodra a mentor, mint segítő jelenléte? Milyen volt a kapcsolatotok a program során?

Két mentorom is volt. Más személyiségűek voltak, de én mindkettejükkel jól kijöttem, szerintem mind szakmailag, mind emberileg nagyon jól végezték a dolgukat. Nagyon hasznosak voltak a beszélgetéseink, sokat hozzátettek a programhoz.

Miben és mennyiben változott a tudásod a mentorprogram végére?

A kezdeti, rendszerezetlen tudásom kapott egy struktúrát, már tudok hová nyúlni, ha kérdésem van. Ahogy haladtunk a program vége fele kicsit monotonná vált a folyamat, hogy „tanulok, vizsgázok, tanulok, vizsgázok”. Ez okozott némi nehézséget nekem, aztán túllendültem rajta és összekaptam magam, emiatt mostanra bátrabban merek új dolgokba belevágni. Ebben érzem a változást; ha van egy nagyobb feladat, ami elsőre ijesztőnek tűnik, akkor is bele kell vágni, mert hamar el lehet végezni, ha megvan a megfelelő mögöttes tudás.

Mit ajánlanál a most kezdőknek, mivel készüljenek a programra?

Ne halogassanak, mert az soha sem jó! Ha van lehetőség, akkor érdemes mielőbb belevágni a mentorprogramba. A másik jó tanácsom, hogy érdemes jegyzetelni. A konzultációk közben nagyon sok hasznos információ hangzik el, ami a későbbiekben tényleg csak a javunkra válik. Emellett fontosnak érzem a kitartást, a nyitottságot az új technológiák iránt, a tanulási vágyat és a jó tanulási képességet, vagy ha ez utóbbiból kevesebb adatott, akkor a végtelen szorgalmat.

Mik a terveid a következő időszakban, a karrieredben?

Az elsődleges célom, hogy minél több tapasztalatot szerezzek, mert így lehet a legtöbbet fejlődni. Ha nem használom azt a tudást, amit most megszereztem, az egy idő után egyre csak kopik, ezért szeretnék minél hamarabb projektre kerülni, hogy a tudásom friss maradjon, tovább fejlődjön.

A bejegyzés trackback címe:

https://epam.blog.hu/api/trackback/id/tr8715398592

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása