Egy tech cég kulisszatitkai

"Talán a legextrémebb példa, hogy Bécsből Ciprusra oda-vissza hat forintért utaztam"

2019. június 13. - KárpátiJdt

Murnyák Dávid. Az EPAM Office Managere még csak 27 éves, de már 59 országban járt és utazásait az utóbbi nyolc évben tette. Gyerekként is arról álmodozott, hogy megismerje a világot, aztán fiatal felnőttként belevágott, hogy megvalósítsa az álmát. A hétköznapokban sem egy unatkozó típus; imádja a munkáját és a kollégáit, ha találkoztok, jön vele a lendülete, életszeretete.

Podcast az EPAM Life podcast csatornán, interjú a blogon!

webp_net-resizeimage_8.jpg

Amikor először hallottam, hogy milyen pozícióban dolgozol az első kérdés, amit magamban megfogalmaztam az volt, hogyan lesz valaki Office Manager egy ekkora tech cégnél, a sok fejlesztő, informatikus között?

„Érdekes sztori… Korábban öt évig a repülés világában, földi kiszolgálóknál dolgoztam Budapesten, mint járatfelelős, illetve a Quatar Airways check-in rendszerének az oktatója voltam. Ez egy nagyon izgalmas világ, ami magába szippantja az embert, ugyanakkor gyilkos tempót diktál, az életed gyakorlatilag tervezhetetlen. A BGE-re (Budapesti Gazdasági Egyetem) járok, turizmus szakra, a tanulás mellett ez nem volt tartható állapot. Olyan munkát kerestem, amit kicsit nyugisabbnak gondoltam, így beadtam egy recepciós állásra a jelentkezésemet az EPAM-hoz.”

Miért jelentkeztél a korábbi  munkád után recepciósnak? Ez visszalépésnek tűnik.

„A Budapest Airporton már ismerték a nevemet és a munkám garanciát jelentett, ebből a szempontból valóban visszalépés volt ez a pozíció. Azonban hamar felfedeztem, hogy az EPAM olyan lehetőségeket biztosít, amelyeket a repülés világa soha nem nyújthatna. Gondolok itt a kényelmes munkakörnyezetre, a rugalmas beosztásra, a fiatalos csapatra, családias hangulatra. Korábban már sok jót hallottam az EPAM-ról ismerősöktől is, úgy gondoltam, hogy valahol el kell kezdeni. Tudtam, hogy nem fogok életem végéig recepciósként dolgozni és az élet engem igazolt. Három hónap elteltével a jelenlegi főnököm felkért, hogy dolgozzak vele, mert nagyon elégedett volt a munkámmal.”

Pontosan mit csinál az Office Manager?

„Röviden az iroda működéséért felel. A hátteret biztosítjuk az itt dolgozóknak, a tudásunk szerint a lehető legjobban. Mindenre próbálunk nagyon hamar reagálni és megoldást találni, hogy a kollégáink munkakörnyezete megfelelő legyen. Az én feladatkörömbe tartozik például sok egyéb mellett a belépőkártyák igénylése, kezelése, minden ezzel kapcsolatos kérés. A hibabejelentések, - például, ha kiég egy izzó - és minden efféle kérés. Ezeket tovább csatornázzuk az üzemeltetés felé; minden problémára van egy megoldó csapat.  Ha például szerveződik egy meetup, mi felelünk azért, hogy az őrök tudják, kiket és mikor kell, ki és beengedni. A mobilflotta kezelése is a mi dolgunk és még nagyon sokáig sorolhatnám, mi mindennel foglalkozunk, mennyi mindent oldunk meg nap, mint nap. „

Miből gondoltad, hogy itt számodra is „teremhet babér”, milyen tapasztalataidat tudtad itt kamatoztatni?

„A reptéren nagy gyakorlatot szereztem a multitasking-ban, aminek itt Office Managerként nagyon jó hasznát veszem. Ehhez a munkához rendkívüli higgadtságra van szükség, mert gyakori, hogy egy problémával egyszerre több csatornán is megkeresnek; személyesen, emailen, telefonon is. Vannak érzékenyebb emberek, velük tudni kell kommunikálni, mert általános szabály, hogy mindenkinek a saját problémája a legfontosabb. Minden igényt megpróbálunk kielégíteni, de rendkívül fontos mérlegelni is. Ezért mindig meg kell találnunk azt a megoldást, ami mindenki számára az arany középút lesz. Fontos tényező még, hogy nagyon jól tudom használni a nyelvtudásomat, sőt ebből a szempontból sokkal többet fejlődtem itt, mint a reptéren. Hiszen ott ugyanazokat a fordulatokat, mondatokat ismételgetjük az utasoknak, itt pedig a beszélgetések, levelezések nagy része angolul folyik, így nagyon sokat fejlődött a nyelvtudásom az elmúlt négy évben.„

Ahogyan beszélsz a munkádról, egyértelműen érezhető, hogy imádod, amit csinálsz. Szinte kedvet kap az ember téged hallgatva, hogy maga is Office Manager legyen.

„Nagyon szeretem a csapatot, akikkel együtt dolgozom, hárman vagyunk. Kitűnő a munkakörnyezet, nagyon jó a hangulat és nem kollégákként tekintünk egymásra, hanem barátokként. Másképp talán nem is tudnánk a budapesti EPAM irodában dolgozó, kb. 1300 ember napi problémáit orvosolni.”

Ebből a pörgésből azért mégis ki kell időnként kapcsolódni. Amire neked köztudottan az utazás a módszered.

„Valóban, próbálom megtalálni az összhangot a munka és az utazások között, ami a szenvedélyem. Úgy időzítek, hogy havonta egyszer el tudjak menni, hosszabb, rövidebb időre.”

webp_net-resizeimage_9.jpg

Hogyan tervezed ezeket az utakat? Van erre valamilyen rendszered?

„Mivel un. error fare jegyekkel utazom, ez azt is jelenti, hogy soha nem tervezek úti célt, mindig az adott lehetőséggel élek. Egy feltétel azonban mindig van, kétszer ugyanoda nem megyek vissza. Vannak olyan ismerőseim – és számosan akadnak a korábbi munkámból adódóan – akik repülőtereket, mások géptípusokat, megint mások városokat gyűjtenek. Én országokat. „

Segítenél néhány tippel a laikus utazóknak, akik szeretnék kipróbálni ezt a műfajt?

„Az oldalak, amiket ajánlani tudok repülőjegy vásárlásra a Travel Free, a Secret Flying vagy a Fly4 Free, illetve a magyarok körében nagyon ismert Utazómajom. Ehhez a típusú utazásszervezéshez némi bátorságra is szükség van, mert ezek a jegyek gyakran csak öt percig élnek, nincs idő hosszas mérlegelésre, spontánnak kell lenni. Például veszek egy jegyet Dubaiból Manilába tízezer forintért és utána köré tervezem a dolgokat, hiszen el kell jutnom Dubaiba és Manilából is haza kell jutnom. Előfordul olyan is, hogy nem tudok elutazni és buktam a jegy árát, de legtöbbször nagyon jó dolgok szoktak kisülni. Talán a legextrémebb példa, hogy Bécsből Ciprusra oda-vissza hat forintért utaztam.”

Kivel utazol jellemzően? Magányos vagy társas utazó vagy?

„Legtöbbször a párommal, illetve barátokkal utazom. Van egy baráti társaságunk, akik körénk gyűltek, általában én vagyok a csapat programtervezője és tolmácsa, szószólója is.

Nagyon jó áron jutsz a jegyekhez, de mi a helyzet a szállással? Az a típus vagy, aki csak meghúzza magát valahol, a lényeg, hogy fedél legyen a fejed felett vagy szereted, ha igényes környezetben hajthatod álomra a fejed?

„Inkább ez utóbbi a jellemző rám. Akár tizenhat átszállással szelem át a világot, de szállás terén a kényelemre és a minőségre törekszem. Megpróbálom mindig megtalálni ár/érték arányban a legjobb helyeket. Folyamatosan figyelem a lehetőségeket és nagyon jó dolgokat szoktam kifogni. Volt, olyan, hogy Dominikán egy ultra all inclusive szállodára csaptam le 70 százalék kedvezménnyel, egy hét, három főnek 300, 000 forintba került, 2, 000, 000 -ról leárazva.”

Akármilyen olcsón utazol, azért mégiscsak vannak költségek. Hogyan gyűjtöd össze a pénzt az utazásokra?

„Valamilyen szempontból mindig lemondással jár, ami „édes lemondás”, mert számomra többet jelent az utazás, mint egy tárgy. Ráadásul nem vagyok bulizós alkat, inkább élményeket szeretek gyűjteni. De meg kell találni itt is a helyes arányokat. Most már eljutottam odáig, hogy egy táblázatban gyűjtöm a költségeket, így tervezhetőbbé válik minden.”

Az utazásnak melyik az a része, amit a legeslegjobban szeretsz, amiért érdemes útra kelni újra és újra?

„Az a fajta utazó vagyok, aki alig használja a tömegközlekedést, inkább gyalogolok. Így tudom felvenni az ott élő emberek ritmusát, szóba elegyedni velük. Ebből születnek a legizgalmasabb dolgok, találkozások. Kazahsztánban így ismertünk meg egy török diplomata fiút, aki igazi török vendégszeretettel fordult felénk. Mindenhova ő vitt el minket, közelharcot kellett vívni, hogy egy étteremben kifizethessük a számlát, a lakására invitált, taxival kivitt a reptérre, félbőröndnyi ajándékkal tértünk haza, amit a mi barátainknak küldött. Pekingben is hasonló élményben volt részünk, ahol egy utcai beszélgetésből hasonló barátság született. Ugyanezt igyekszem itthon én magam is képviselni, szeretek beszélgetni, segíteni, fürkészem a turisták tekintetét, ha látom, hogy eligazításra szorulnak.”

Mi a következő úti célod, mik a terveid?

„Ebben az évben Dubai, Maldív-szigetek, India, Omán, Luxemburg, Gibraltár, Spanyolország és Horvátországok vár meghódításra és még további országok nyáron, amik még én magam sem tudok.”

Van olyan fórum, ahol láthatóak, olvashatók a kalandjaid?

„Még nincs, de tervben van egy blog, ahol beszámolhatok majd arról az 59 országról, ahol eddig jártam és azokról is, ahova ezután fogok eljutni. Addig is az Instagramon követhet, akit érdekelnek a kalandjaim.”

webp_net-resizeimage_6.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://epam.blog.hu/api/trackback/id/tr4014892182

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása