Egy tech cég kulisszatitkai

“A cél egyedül is elérhető, csak kacskaringósabb úton.”

2019. április 02. - KárpátiJdt

Hét évvel ezelőtt Berlinből indult a Startup Safari, mely idén is visszatér budapesti állomásához! Az utóbbi években azonban nem csupán a startupok, hanem a legnagyobbak is kaput nyitnak az érdeklődőknek, akik különböző programokon keresztül bepillantást nyerhetnek a cégek életébe. AZ EPAM egyik kapcsolódó rendezvényére azokat várják, akik szeretnének pályát módosítani és adott esetben akár autodidakta módon képezik magukat egy tech karrier reményében.

 „A minden út az IT-ba vezet… Autodidakta programozástól nemzetközi tech projektekig” című meetupon olyan szakemberek beszélnek majd a tapasztalataikról, akik ezt az utat járták be. Vizmathy Csillával beszélgettünk, aki gyógytestnevelőből lett Java fejlesztő.

csilla_vizmathy.jpg

 A te utad honnan és hogyan vezetett a mai karrieredig? 

“Matematika tagozatos gimnáziumba jártam, ahonnan az osztálytársaim jelentős része informatikai pályára ment. Nagyon menőnek gondoltam a programozást, de akkoriban arra vágytam, hogy gyerekekkel foglalkozhassak, így pedagógus, majd gyógytestnevelő lettem. Mikor “elhatalmasodott rajtam” a programozás iránti vágy, elvégeztem egy OKJ-s képzést, de akkor még nem kerestem új munkát. Szerettem és hasznosnak tartottam a gyógytestnevelő szakmámat, ráadásul átmenetileg vidéken éltem, nem mertem még belevágni a karrierváltásba. Mégis mindig ott motoszkált a fejemben, hogy szeretném végre kipróbálni magam programozóként. Vonzott a szellemi kihívás, a folyamatos tanulás és fejlődés, ami ezzel a munkával jár. Mikor visszaköltöztem Budapestre, elvégeztem egy Java programozó tanfolyamot, egy ottani csoporttársam hívott el az EPAM egyik rendezvényére. Azóta is hálás vagyok neki, mert ott ismertem meg az EPAM Mentorprogramot, ahova sikerült bekerülnöm, majd néhány igen intenzív hónap alatt elvégeznem. Azóta itt dolgozom Java fejlesztőként. “

Mi késztetett arra, hogy egy olyan szakmában képezd saját magad, amit mások akár felsőoktatás keretei között sajátítanak el?

“Először én is azon gondolkoztam, hogy egyetemen tanuljam meg a szakmát, de mikor megfelelő intézményt és szakot keresve az ismerőseimtől érdeklődtem, a beszámolóik alapján egyik sem nyújtotta azt a célirányos fejlődést és naprakész tudást amire vágytam.”

Nálad mi volt a hajtóerő? Hobbiból indult és a szenvedély vezérelte? Esetleg racionális döntés, aminek az eredője egy jó vagy jobb állás megszerzése volt?

“Leginkább a szellemi kihívást, a folyamatos fejlődés lehetőségét kerestem benne. Egyre erősebben vágytam arra hogy kipróbáljam, képes vagyok-e olyan szintet elérni a programozásban, hogy ez lehessen a főállásom.”

Milyen mélységig sajátítható el a tech iparban egy-egy szakma autodidakta tanulással? Mi az, ami nem tanulható, csak intézményi, tanfolyami keretek között?

“Szerintem, mivel szinte minden tudás elérhető online, így elég erős motivációval autodidakta módon is elsajátítható a szakma, de nagy szükség van valakire, aki látja, hova kellene eljutni, mi az amit fontos megtanulni, és mit kell elkerülni. Elérhető a cél megfelelő iránymutatás nélkül, de sokkal kacskaringósabb úton, sokszoros időráfordítással, rengeteg zsákutcával tarkítva és könnyen lehet, hogy közben rossz beidegződések, gyakorlatok alakulnak ki. Ezeket időben észreveszi egy mentor. “

Miként szerez gyakorlatot az ember, hogyan méri, hogy hol tart, ha saját maga indul neki a tanulásnak? Mit csinál, ha elakad valahol?

“Ezek nagyon is valós problémák az egyedül tanulásban. Nehéz megítélni mivel érdemes mélyebben foglalkozni, mit érdemes tanulni, mikor van az ember megfelelő szinten, és nagyon könnyű napokig keresni egy hiba okát eredménytelenül. Korábban időnként úgy éreztem, a sötétben tapogatózom. Nekem ezekre a problémákra a mentorprogram tananyagai és feladatai és szuper mentorom, Veres Péter nyújtott megoldást. Ő, ráadásként óriási motiváló erőt is jelentett.”

Mi volt a legnagyobb tanulópénz ezen az úton és mi az, amit nem javasolnál a mai fejeddel másoknak?

“Kicsit sajnálom, hogy nem volt elég önbizalmam már korábban pályát váltani. Azt tanácsolnám mai fejjel a korábbi önmagamnak, hogy ne halogassam a döntést, vágjak bele. Nagyon is érdemes!”

csilla_vizmathy_gyogytestneveles.jpg

Jegyvásárlás és regisztráció:

https://budapest.startupsafari.com/agenda/?host_type=EPAM#session_902

 

A bejegyzés trackback címe:

https://epam.blog.hu/api/trackback/id/tr7214733245

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása