Egy tech cég kulisszatitkai

Ha még mindig kételkednél mentorprogramunkban...

…Gáspár Tamás tapasztalatai biztosan meggyőznek.

2019. március 06. - VGeri

Mik a karrier céljaid? Mivel szeretnél foglalkozni?

Az biztos, hogy szoftverfejlesztéssel szeretnék foglalkozni. Egyelőre próbálom minél jobban kiszélesíteni a látókörömet aztán kiderül majd, hogy merre tovább. Amikor megkérdezik, hogy mivel foglalkozom azt szoktam mondani, hogy a számítógépeknek csinálok „lelket”. Fontos számomra, hogy nyomot hagyjak a szakmában. Amit megtanultam, amit tudok azt idővel szeretném majd másnak is átadni. Seniorként vagy csapatvezetőként tudom elképzelni a jövőmet.

Mit gondolsz miben és milyen mértékben segít, segített az egyetemi képzés a karrier céljaid elérésében?

Az informatikai egyetemi képzés szerintem rettenetesen elavult. Kapcsolatszerzésre és barátokat szerezni jó, de másra az én meglátásom szerint nem. Az ott tanultakat a gyakorlatban szinte egyáltalán nem használtam. A programozási részét biztosan nem. Minden elfogultság nélkül állíthatom, hogy a mentorprogram az első hónapban több hasznos dolgot tanultam, mint az egyetem négy éve alatt. Az egyetem nem az aktuális technológiákat oktatja. Emellett nem képes arra, hogy személyre szabottan figyeljen a képzésében résztvevőkre. Különösen tetszett a mentorprogramban, hogy rám figyeltek, és nem csak egy voltam a sok között.

Miért jelentkeztél a programunkra?

Kalandosan kerültem a programba. Az EPAM-ról már sok jót hallottam korábban és idővel szerettem volna ott dolgozni. Aztán adódott a lehetőség és én éltem vele. Nem bántam meg, sőt! Biztos vagyok benne, hogy sokkal jobban jártam a 6 hónapos online mentorprogrammal, mint egy akár rövidebb tantermi oktatással.

Voltak-e előzetes elvárásaid, és ha igen, akkor mik?

Nem nagyon voltak elvárásaim, úgy gondoltam megyek előre aztán lesz, ami lesz. Még most is csak a szárnyaimat bontogatom. Kaptam egy irányvonalat, ami alapján már tudok tovább haladni. Olyan vagyok, mint a gépi tanulás. Összegyűjtöm az információkat és a következő lépésemet azok alapján teszem meg.

Hogy érzed sikerült fejlődnöd a program során? Ha volt fejlődés röviden leírnád, hogy miben fejlődtél?

Rendkívül sokat fejlődtem. Szakmai szempontból különösen. A Java egy teljesen új nyelv volt számomra. Mostanra pedig már ebben tudok a legjobban kódolni. Egy hatalmas löketet kaptam a programtól.

Mennyire érezted a mentorodat segítőkésznek a program során?

Nagyon sokat kaptam és tanultam a mentoromtól. Minden szempontból példakép lett számomra, emberileg és munkatársként egyaránt. Lenyűgözött a módszertan, ahogyan foglalkozott velem. Megtanította, hogyan kezeljem mások tudásbeli hiányosságait. Hogyan véleményezzem a munkájukat, hogy fogalmazzak, hogy adjak visszajelzést másról úgy, hogy az építő jellegű legyen, és ne bántó. Nekem ez rendkívül sokat segített. Az építő jellegű kritikát mindig megkaptam tőle, de úgy, hogy éreztem rajta a segítő szándékot. Általa tudom ma már szakmailag is érthetően kifejezni magamat, hogy bárki megértsen. Máig érezhető rajta a „számomra épp olyan fontos mások szakmai fejlődése, mint a sajátom” szemlélet.

Hogyan tovább? Mik a terveid a következő időszakban, a karrieredben?

Lassan két hónapja dolgozom az EPAM-nál, de még mindig az államat támasztom fel a földről, hogy ilyen munkahely létezik. Az állandó visszajelzések, amiket kapok, intenzívebben visznek előre, hogy elérhessem a céljaimat. Pár éven belül, szeretnék majd relokalizációval Amerikába menni és dolgozni.

Kinek ajánlanád elsősorban a programunkat?

Érettségi után bárkinek, aki informatikával akar foglalkozni. Ne az egyetemre menjen, egy csomó időt elvesztegetni, hanem ide jöjjön tanulni a mentorprogramba.

Ha pár szóval kellene összefoglalnod, hogy mit kaptál a mentorprogramtól, mik lennének azok?

Jó szemléletmód. Hasznos tudás, ami elég, hogy elindulj a szakmában. Barátok. Segítő kezek mindenhol.

Jelentkezéshez kattintsatok IDE! 

Az interjú eredetije itt olvasható:

http://blooment.org/interviews/tamas_gaspar_interview.html

Jelentkezz a Mentorprogramra!

Vagy ha még nem vagy biztos akkor  gyere el  az EPAM Mentorprogram - Farsangi ‘Challenge’-re Február 8-án 17:00–19:00és tudj meg többet  a programról!

A bejegyzés trackback címe:

https://epam.blog.hu/api/trackback/id/tr6214214205

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása