Egy tech cég kulisszatitkai

„Az egyéni motiváció, a kíváncsiság számított a legtöbbet.”

2019. március 06. - EPAM

kolajanos.jpg

 

Az EPAM képzései, gyakornoki, iroda látogatási programjai mind különféle módon teremtik meg a céggel való ismerkedés, kapcsolatteremtés lehetőségét. Kiinduló pontok ezek, melyekben ott a jövőbeli közös munka lehetősége. 

Ezek egyike az EPAM Debrecen ingyenes, kéthetes Java, DevOps, UI és Test Automation (QA) képzési programjai, amiket  olyanok számára ajánlunk, akik érdekelődnek e területek valamelyike iránt. A kurzusok során bemutatásra kerülnek az egyes területekhez szükséges technológiák, valamint a fejlesztést támogató eszközök és megközelítések is helyet kapnak. 

Ezúttal Kola János, az EPAM Junior Szoftvermérnöke mesélt arról, hogyan került a debreceni Java képzésre és az követően a céghez.

Hogy kerültél az informatika közelébe?

„Tíz éves korom körül a számítógépes játékokkal indult minden, majd középiskolában már informatika szakos voltam és innen automatikusan vezetett tovább az utam ezen a vonalon.”

Honnan hallottál a tanfolyamról és milyen várakozásokkal kezdtél bele aztán?

„Az egyik barátom látta, hogy indul ilyen képzés az EPAM-nál és mivel mindketten épp szakmai gyakorlatot kerestünk, úgy gondoltuk, ez jó lehetőség, amit meg kell ragadni. Örültem tehát a lehetőségnek és kíváncsi voltam, mit hozhat ez a Java tanfolyam. Végül aztán, bár mindketten jelentkeztünk, engem vettek fel. A „beugró” egy Java teszt volt, ennek alapján történt a szűrés. Mivel a Debreceni Egyetemre járok programtervező informatikus szakra, ahol tanultunk Java-t, volt egy alaptudásom, amire építhettem. A várakozásaim közül az elsődleges, hogy szerettem volna fejlődni, de nagyon érdekeltek az új technológiák is, nem utolsósorban pedig abban is reménykedtem, hogy lehetőséget kapok a cégnél munkavállalóként is. Azt mondhatom, hogy minden a lehető legjobban alakult, mert a tanfolyamon túl, a szakmai gyakorlatot is letölthettem itt és teljes állásban felvettek a céghez.”

A képzés maga milyen rendszerben, hogyan zajlott?

„Este hattól nyolcig, két héten keresztül tartott; mivel az oktatók az EPAM alkalmazottai, így munka után tartották az órákat. Az órák után otthoni feladatokat is kaptunk, figyelték, hogyan teljesítünk az órákon. Ehhez szükség volt egyéni motivációra, egy jó adag kíváncsiságra és szorgalomra is. Mindezek alapján dönthettek úgy, hogy állásinterjúra hívnak, szerettek volna meghallgatni, beszélgetni velem a továbbiakról. Tucatnyian lehettünk a képzésen és végül nagyjából a csapat negyede be is került a céghez, köztük én is.

Mi volt számodra a legizgalmasabb a két hét alatt?

„Különösen tetszett, hogy az elején az alapokat is átvettük, így mindenki nagyjából ugyanonnan indulhatott. Később pedig olyan érdekes technológiákról volt szó, amiket korábban nem ismertem. Kihívást jelentettek az otthoni feladatok is, nagyon hasznosnak találtam ezeket. Bár egyetem mellett kicsit sűrű volt ez a néhány hét, de a beadandókra több nap állt rendelkezésre, így meg tudtam oldani egy feszesebb időbeosztással.”

Mennyiben adott jó alapot az egyetemi tudás ehhez a képzéshez?

„Valamennyit adott, de többet számított egy egyéni készülés, érdeklődés alapján elvégzett plusz munka, befektetett energia. Elvárták, hogy magunktól tanuljunk.”

Mennyire érezted úgy, hogy a tanfolyam után készen álltál a munkavégzésre a cégnél?

„Számomra ez érdekesen alakult, mert bár Java tanfolyamon vettem részt, mégis egy big data területen kezdtem végül dolgozni. Ennek kapcsán előadásokat tartottak, erre is kaptunk külön képzést és jól érzem magam ebben is. A Java-ban pedig rengeteget fejlődtem, ha ebben szeretnék dolgozni, nem lenne akadálya.”

Kinek javasolnád ezt a lehetőséget?

Akinek van már valamilyen alap tudása Java területen és Java fejlesztőként szeretne dolgozni, akár az EPAM-nál. Nagyon kedvesek az emberek, jól érzem magam a cégnél. Hosszútávra tervezek, szeretnék szépen végighaladni a ranglétrán és EPAM-os karriert építeni.”

A bejegyzés trackback címe:

https://epam.blog.hu/api/trackback/id/tr7214620396

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása