Egy tech cég kulisszatitkai

„Ezt a projektet a saját gyerekünknek tekintjük”

Az EPAM hazai UX csapata pro bono fejlesztette a Vöröskereszt koronavírus infó oldalát

2020. május 21. - Kárpáti Judit

A járvány miatt a Vöröskereszt weboldalát is gyorsan kellett átalakítani: a koronavírus tájékoztató oldalt is az EPAM budapesti UX csapata készítette.  Az EPAM együttműködése a Vöröskereszttel nem újkeletű, Radányi Zoltán, Experience Design igazgató és csapata fejlesztette a szervezet újragondolt, akadálymentes weboldalát, ahogyan korábban egy véradásra toborzó alkalmazást is.

 covid-19_red_cross_hungary_quote_social.png

 

 Régi kapcsolat, gyors segítség

Ahogyan sokan mások Magyarországon, mi is a szakértelmünket, a tudásunkat állítottuk hadba, hogy egy számunkra fontos szervezetet, a Vöröskeresztet támogassuk. A csapat fő ereje pedig a szakértelmen túl a gyors összefogásban rejlett. „- mondja Radányi Zoltán, az EPAM Experience Design csapatának vezetője. Mivel az EPAM évek óta dolgozik a Vöröskereszttel (erről itt írtunk korábban), így sokkal könnyebb volt új projektbe kezdeni. „Az új oldal egy mini websablon létrehozásával jött létre, melyet a Vöröskereszt folyamatosan, az újabb és újabb történésekkel párhuzamosan, valós időben frissíthet információkkal, fényképgalériákkal. – magyarázza Gajdos Bence, a UX csapat másik vezetője, Senior Experience Designer. A két szakember azt mondja, hogy a korábbi együttműködés dacára is igazi kihívás volt, hogy segíteni tudják a Vöröskeresztet abban, hogy gyorsan és hatékonyan tudjanak reagálni a kialakult helyzetre, illetve a több és több információra szomjazó felhasználók igényeire.

vk.JPG

A folytonosság a projekt része

"Ezt a projektet a gyermekünknek tekintjük" – illusztrálja Zoltán, mennyire közel áll a szívükhöz ez a munka. Mindannyian, akik az oldal fejlesztésén dolgoztak, egyöntetűen úgy gondolják, hogy ez a projekt tulajdonképpen szuper lehetőség volt arra is, hogy demonstrálni tudták a Vöröskeresztnek, hogy különösen egy ilyen kritikus helyzetben mennyire fontos a felhasználói élmény, hiszen csakis ezáltal juthatnak az emberek gyors és pontos információkhoz. „Akárcsak mi, az EPAM-nál mindenki arra törekszik, hogy a maga módján segítséget nyújthasson ebben a válsághelyzetben. Ahogy a korábbi közös projektek során, most is örömmel töltött el mindannyiunkat, hogy megoszthattuk a tudásunkat, szakértelmünket a Vöröskereszttel.” Itt azonban nem ér véget a munka, az EPAM-os szemlélet szerint a folytatás, a folyamatosság is a projekt részét képezi. Oktatásokat tartanak, segítenek a Vöröskeresztnek abban, hogy a rendelkezésre álló, már lefejlesztett eszközeiket minél jobban ki tudják használni, illetve folyamatosan építik, alakítják a véradás weboldalt is. Az is problémát jelent, hogy hogyan tud a Vöröskereszt minél hatékonyabban információt eljuttani a potenciális donorokhoz, hiszen véradásra most, a közösségi távolságtartás idején is óriási szükség van. Mégpedig biztonságosan.

 Véradóknak tervezve

Bár az EPAM a korábbi együttműködés során továbbfejlesztette a meglévő oldalt, a Vöröskeresztnek még mindig nehézséget jelent az információk gyors megosztása, miközben a honlap a legfontosabb kommunikációs csatornájuk.„Tulajdonképpen egyfajta élő tesztnek fogtuk fel ezt a projektet, hiszen így vált világossá a Vöröskereszt számára, hogy a fejlesztés nem egy statikus dolog, hanem sokkal inkább folyamatos, aminek nincs vége.” - magyarázza Radányi Zoltán. Végül egy integrált modult fejlesztettek arra, hogy a véradók a jelenlegi helyzetben is megtalálhassanak minden információt a biztonságos véradásról. Ez a modul azokat a véradó helyeket jegyzi, melyek megfelelnek a távolságtartás és a higiéniai feltételeknek, így a véradók biztonsággal adhatnak vért. A UX csapat mindezeken kívül a pénzadományok oldalának fejlesztését és optimalizálását is vállalta, hiszen ez létfontosságú ahhoz, hogy a Vöröskereszt a munkáját finanszírozhassa.

Ahol a segítségnyújtás a természetes

Bár Zoltán és Bence is egyetértenek abban, hogy fontos vetülete volt a munkájuknak a jótékonyság, az önkéntes segítségnyújtás a nehéz helyzetben, mégsem csupán ebből merítették a motivációt. „Azt javasoltam a csapatnak, ne azt helyezzék a fókuszba, hogy amit csinálunk, jótékonyság, ezt felejtsék el és összpontosítsanak inkább a cél megértésére és a lehetséges hatásokra. Ennek megértése sokat segített a projekt sikeréhez.” 
Bence és a csapat többi tagja számára, - bár ők maguk erről nemigen beszélnek - további nehezítő körülmény volt az is, hogy a Vöröskereszt számára a fejlesztést napi munkájuk, éppen futó projektjeik mellett kellett, akár második vagy harmadik műszakban megoldani. Úgy, hogy a home office-t sokan egy, két vagy akár több gyerekkel osztják meg, a digitális oktatással és a családi élettel párhuzamosan folyt tehát a kötelező feladatokon túli munka.

Nem a magyar csapat azonban az egyetlen az EPAM berkeiben, akik hasonló munkákkal segítenek a helyi közösségeknek a jelenlegi nehéz helyzetben és ez Zoltánéknak is ösztönzést adott. „Jó érzés volt arról hallani, hogy EPAM-osok szerte a világban összefogtak és tettek azért, hogy segítséget nyújtsanak. Nagyon büszke vagyok rá, hogy egy olyan cégnél dolgozom, ahol az emberek számára ez az attitűd természetes.”

 

Hasznos linkek a Vöröskereszt oldaláról:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://epam.blog.hu/api/trackback/id/tr7015710632

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.