Egy tech cég kulisszatitkai

"„Nincsen buta kérdés. Az a butaság, ha nincs kérdés”."

2019. július 03. - EPAM

Farkas Benjámin alapos kutatás és felkészülés után érkezett az EPAM Mentorprogramba, pontosan tudta, mire számíthat, mégis egy sor új tapasztalatot és persze rengeteg saját élményt szerzett. Na, meg egy új munkát, egy régi álom ígéretével...

Hogyan kerültél a Mentorprogramba, milyen út vezetett idáig?

Gyerekkorom óta szerves része az életemnek az informatika. Középiskolát is úgy választottam, hogy tudatosan arra készültem, hogy egyszer programozó leszek, evidens volt, hogy ebben az irányban tanulok tovább. Az egyetem végéhez közeledve, többek között azért választottam a Mentorprogramot, hogy az addig hiányzó szakmai gyakorlatomhoz papírt szerezzek.Aztán kiderült, hogy ennél sokkal többet kaptam.

benjamin_farkas.png

Mi győzött meg arról, hogy neked a Mentorprogram a legmegfelelőbb képzés?

A programot megelőzően széles körben tájékozódtam arról, hogy milyen gyakornoki lehetőségei vannak Magyarországon annak, aki ezen a szakterületen szeretne elhelyezkedni. Az eredmény sajnos lesújtó volt. Realizálnom kellett, hogy pillanatnyilag az EPAM Mentorprogram az egyetlen igazi lehetőség a végzősök számára, hogy megfelelő körülmények között, minőségi oktatásban vegyenek részt. Csak itt van mód arra, hogy az egyetem végeztével, akár már másnap jó munkahelyen helyezkedhessenek el, releváns tudás birtokában.

Voltak-e előzetes elvárásaid? Beváltotta a program a hozzá fűzött reményeidet?

Egy jó barátom pont az én jelentkezésem előtt kezdett fejlesztőként - ő is a programon keresztül. Hihetetlen pozitív képet festett le a légkörről és a tananyagról, és mivel adtam a véleményére, így hamar bele is vágtam. Most, hogy végeztem teljes mértékben osztom a véleményét!

Hogy érezted magad a program során?

A felsőoktatásban töltött évek alatt sokszor éreztem irrelevánsnak a tanultakat. A mentorprogram anyagai ugyan néha megterhelőek voltak, de ezzel egyidejűleg rendkívül hasznosak is. Ez mindig adott egy lökést, hogy folytassam, hiszen megéri. Nagyon tetszett, hogy célzottan olyan témák kerültek elő, amiket éles projekteken is alkalmaznak. Elég széles spektrumban pillanthattunk be az egyes szakterületi specializálódásokba is. Ez remek kedvcsináló volt az adott téma iránt mélyebben érdeklődők számára.

Mennyire volt új vagy hasznos számodra a mentor, mint segítő jelenléte? Milyen volt a kapcsolatotok a program során?

Két mentorom is volt a program ideje alatt. Két teljesen különböző személyiség, más-más szemlélettel, elvárásokkal, de az közös volt, hogy hihetetlenül felkészült szakemberek. A második mentorommal, akivel hosszabb ideig dolgoztam együtt nagyon jó kapcsolatot ápoltunk a program ideje alatt, és azt követően is. Még úgy is vállalt engem, hogy külföldre kerülve a szabadidejében kellett időt fordítania arra, hogy segítse a munkámat. Bátran fordulhattam hozzá a kérdéseimmel, ő készségesen állt rendelkezésemre, még hétvégén is. A szakmai tudáson túl számos személyes tapasztalatot is megosztott velem, amik motiváltak a fejlődésben.

Hogy érzed miben és mennyiben fejlődött a tudásod a mentorprogram végére?

A mentorprogram végéhez közeledve kezdtem neki a szakdolgozatomnak. A témám technológiailag eltért a programban fejlesztettektől, ugyanakkor a technikák teljes mértékben átültethetők voltak. Itt figyeltem meg magamon először azt, hogy képes voltam távlatokból meglátni az összképet. Nem úgy ültem le, hogy most egyből nekiállok kódolni, hanem előtte kellően megterveztem, hogy mit is szeretnék pontosan elérni. Ennél a pontnál rengeteget tudtam kamatoztatni abból, amit az azt megelőző hónapokban tanultam.

Mi az, ami a leginkább hatott a személyiségedre, ami segített, hogy fejlődj emberileg is?

Hogy merjek kérdezni. „Nincsen buta kérdés. Az a butaság, ha nincs kérdés”. A mentor egyfajta pedagógus, aki segít a magunk egyéni módján megérteni az anyagban tanultak szerepét és fontosságát.

Mit ajánlanál a most kezdőknek, mivel készüljenek a programra?

Fáradtságos, de megéri minden befektetett energia.

Hogyan tovább? Mik a terveid a következő időszakban, a karrieredben?

Svájcba mindig szerettem volna eljutni, vágyam volt, hogy ott dolgozhassak. Az EPAM-nál ez a lehetőség is adott, így egyszer ez az álmom is teljesülhet!

 

A cikk eredetije a  BLOOMENT weboldalán érhető el.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://epam.blog.hu/api/trackback/id/tr5314922972

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása