Interjú Szládek Zoltánnal, a Java Mentorprogram végzett mentoráltjával, aki nem mellesleg 2019. március 13-i EPAM Akadémia Nyílt Nap egyik előadója. 

Mik a karrier céljaid? Mivel szeretnél foglalkozni?

Nem tipikusan erre az iránya készültem annak idején. Matematikus szakot végeztem az egyetemen, és most itt vagyok. Amikor a programra jelentkeztem az elsődleges karrier célom az volt, hogy programozóként el tudjak helyezkedni. A program nagy segítséget nyújtott ebben és még fel sem fogtam igazán, hogy sikerült általa ezt a célomat elérni. A továbbiakra nézve vannak még témakörök, amik érdekelnek az informatikán belül, de most, hogy bepillantást nyertem ebbe a világba, látom, hogy mennyi, de mennyi felfedeznivaló van még.

Mit gondolsz miben és milyen mértékben segít, segített az egyetemi képzés a karrier céljaid elérésében?

A matematikus szak nem célirányosan erre a szakmára készített fel, de sokat segített. A programozás alapvetően a valódi világ leképezése, és ahhoz hogy ezt meg tudjuk tenni megfelelő absztrakciókat kell tudnunk használni, azok létrehozásához pedig logikus gondolkodásra van szükség. Struktúrákat kell tudnunk létrehozni, ez mind elengedhetetlen a szakmánkban, és a matematikában mindezt ugyanúgy gyakran használjuk.

Miért jelentkeztél a programunkra?

Hobbi szinten korábban is foglalkoztam programozással, és a családban is van már aki ezzel foglalkozik. Kihívást, előrelépést kerestem az életemben. Ez vitt a programozás irányába.

Voltak-e előzetes elvárásaid, és ha igen, akkor mik?

Nem is elvárásnak mondanám, inkább csak, hogy mire számítottam. Alapvetően annyi, hogy hozzásegítsen a célomhoz, hogy programozó legyek. Ezen túlmenően pedig, hogy el tudjak helyezkedni, és megfelelő betekintést adjon arról, hogy hogyan is működik egy programozói munkakör élesben. Korábban kipróbáltam más, hasonló célzatú tanfolyamot is, de az semmi ilyen jellegű tapasztalatokat nem nyújtott számomra. Az ott tanultakat egyszerűen megszerezhettem volna más forrásból is. A mentorprogramtól azt vártam, amit ott nem kaptam meg, sőt, amit addig sehonnan máshonnan nem sikerült megszereznem. Maximálisan elégedett vagyok. Úgy érezem a program komplex képet adott arról, hogy milyen feladatokkal, és hogyan kell szembenéznem majd nap, mint nap a munka során.

Hogy érzed sikerült fejlődnöd a program során? Ha volt fejlődés röviden leírnád, hogy miben fejlődtél?

Szakmai téren rengeteget fejlődtem. Nehezen tudom elképzelni, hogy e nélkül hogyan tudtam volna becsatlakozni egy cég életébe. A program nagyban hozzásegített ahhoz, hogy ezt a karriercélomat megvalósítsam. Rengeteg alkalmazott eszközt és technológiát ismertem meg, és mindezen felül még egy pozitív visszajelzést is kaptam, hogy ez az általam elképzeld cél működőképes és tudom csinálni. Önbizalmat és megerősítést adott nekem.

Mennyire érezted a mentorodat segítőkésznek a program során?

Péter abszolút segítőkész volt. Bár inkább lelki támogatásra volt szükségem tőle. Remekül felismerte, hogy én személy szerint akkor tudok teljesíteni, ha bíztatnak, és nem akkor, ha hajtanak. Az a fajta technikai támogatás, amit nyújtott nekem mindig a legmegfelelőbb időben és formában érkezett.

Hogyan tovább? Mik a terveid a következő időszakban, a karrieredben?

Egyelőre jó volna becsatlakozni a cég véráramába. Idővel aztán, mivel az oktatás, és így akár a mentorálás sem áll távol tőlem senior fejlesztő szeretnék lenni, amint lehet.

Kinek ajánlanád elsősorban a programunkat?

Szerintem azoknak érdemes elkezdeni, akik már tudják magukról, hogy ez az, ami érdekli őket, és ezzel szeretnének foglalkozni. Nagyon fontos, hogy belső motivációval rendelkezzen az illető, mert csak úgy fog tudni önállóan foglalkozni a programmal, és igazi értelmet találni benne. Biztos vagyok benne, hogy ez az eredményeket is meg fogja hozni.

Ha pár szóval kellene összefoglalnod, hogy mit kaptál a mentorprogramtól, mik lennének azok?

Technikai jellegű fejlődés, magabiztosság, új élethelyzet és fejlődés minden téren.

 

Ha többet szeretnél megtudni a képzési programjainkról, gyere el EPAM Akadémia Nyílt Napukra:

Időpont: 2019. március 13.

Helyszín: EPAM Iroda, 1082. Futó utca 47-53, Meetup Room

Regisztráció: https://epa.ms/AkademiaNyiltNap