Egy tech cég kulisszatitkai

Júliusban indul a következő szegedi EPAM Java Bootcamp!

2019. március 06. - VGeri

Az EPAM Bootcamp egy ingyenes szakmai képzési program, méghozzá online formában. Olyan hallgatók, illetve fejlesztők számára készítettük, akik már ismerik a Java programozási nyelv alapjait. A kurzus során a Java-alapú webalkalmazások fejlesztéséhez szükséges technológiákat mutatjuk be. Témáink között a back-end technológiák mellett (Spring Boot, Spring MVC, Spring Data és JPA) a front-end (HTML, CSS, Javascript), valamint a fejlesztést támogató eszközök és megközelítések kapnak helyet.

Ezúttal Covic Annával - egy korábbi Bootcamp résztvevővel - beszélgettünk, akit nagy örömünkre pár hónapja már kollégáink között tudhatunk. :)

Mivel foglalkoztál az EPAM Bootcamp előtt?

Eredetileg kognitív pszichológiát végeztem az egyetemen és ott találkoztam először a programozással. Volt egy fél éves Python-os kurzusom. Édesapám informatikai területen dolgozik, úgyhogy tudtam róla, hogy nagyjából mi fán terem a programozás, de én magam sosem fejlesztettem, szóval az egyetemen kezdtem először programozgatni. A mesterképzés alatt az EEG-s kutatások során, a különböző inger-válasz kísérletekben Pythonban fejlesztettük a programot, de az nagyon minimális tapasztalatnak mondható. A Java-t egyedül kezdtem el tanulni egy könyvből. Amikor úgy voltam vele, hogy ez tetszik nekem, és szeretnék programozni, akkor ezt a programnyelvet ajánlották, mivel a Java talán az, ami felé a Pythonról a legkönnyebb egyedül elindulni, mert tényleg sok anyag van hozzá. Nem mindenhez lehet ennyi segítséget találni, mint amennyit Java-hoz.

Ha jól értem, ez még az egyetemi évek alatt volt. Körülbelül mennyi ideig tanulgattál autodidakta módon? 

Igen, még az egyetem alatt. Őszintén, intenzíven olyan néhány hónap volt. Utána volt 1-2 év, amikor próbáltam foglalkozni vele. Ekkor egy kórházban dolgoztam, a szakmámban és nem volt annyi időm, hogy nagyon rendszeresen tanuljak, de mindig próbáltam egy kicsit-kicsit fejlődni.

Melyik EPAM Bootcamp-en vettél részt?

A tavaly nyári, 2017 júniusában induló Bootcamp-re jelentkeztem.

Miért jelentkeztél a Bootcampre? Milyen elvárásaid voltak a programmal kapcsolatban?

Állásbörzén voltam és ott nézelődtem az egyik jóbarátommal. Megálltunk az EPAM-os pultnál és az egyik recruiter volt kint akkor. Vele kezdtünk el beszélgetni, hogy mi a helyzet, van-e valamilyen lehetőség az EPAM-nál. Igazából csak kíváncsiskodtunk és ő mondta azt, hogy lesz a Bootcamp. Csak pár szót mondott róla, hogy webalkalmazás fejlesztésről tanulhatunk egy csomó mindent és, hogy kell egy kis Java alap hozzá. És úgy voltunk vele, hogy jó, hát végülis, miért ne jelentkezzünk, senki más nem fogja valószínűleg elmondani ezeket nekünk, főleg, hogy az egyetemen nem ezt tanultuk.

Reménykedtem benne, hogy egyrészt behatárolja azt a szintet, amit nagyjából kellene tudni a Java-ban. Ugye, ha még nem megy annyira, akkor legalább látom, hogy miben kell fejlesztenem a tudásomat, illetve, hogy egy kis bepillantást nyerek abba, hogy rendszerszerűen, hogy működik a fejlesztés. Könyv alapján nyilván nagyon nehéz, tanulod, tanulod, de, hogy az tényleg hogy kerül bele egy teljes fejlesztői környezetbe, azt nem igazán lehet elképzelni, és én azt vártam, hogy talán ebbe egy picit jobban belelátok majd, és ez így is történt.

Mi az, amiben sikerült a legtöbbet fejlődnöd, ami miatt úgy gondolod, hogy megérte, hogy jelentkeztél a Bootcampbe?

Pontosan ez az ilyen összetett tudás és az, hogy átfogó képet kaptam. Tehát az, amit nehéz elképzelni egyedül, hogy mennyi olyan framework-öt vagy programot használnak itt, amiről mondjuk soha nem hallottam, amit nem lehet könyvből megtanulni. Oké, hogy megtanulod a nyelvet valamennyire, de rengeteg minden van, ami ráépül. Nem foglalkoztam korábban például front-end fejlesztéssel, ami amúgy nagyon tetszik, csak nem volt alkalmam megismerkedni vele, de a Bootcamp-en erről is tanulhattam. Vagy, hogy a GIT-et, hogyan kell használni, hogyan osztjuk meg egymás között az információt. Ezeket magadtól nem tudod és ezekkel a technológiákkal, amikkel itt dolgoznak nap mint nap, mind ott találkoztam először.

Akadtak nehézségeid a program során?

Nekem igazából annyi volt a problémám közben, hogy én nagyon kezdő voltam így, amikor már elkezdtünk komolyabban belemenni a dolgokba, akkor már kicsit éreztem, hogy elcsúsztam és nem feltétlenül értem, hogy hol is tartunk. Viszont annyiból mindenképpen jó volt, hogy ha nem is értettem feltétlenül ott azonnal, vagy sűrű volt vagy sok, akkor is tudtam, hogy minek kell utánanézni, vagy mi az ami fontos lesz, ha egyszer odakerülök, hogy a szakmában dolgozhassak. De ezek most, amíg itt voltam az EPAM-nál a junior programban, addig helyre kerültek - szóval tök jó. :)

Kinek ajánlanád az EPAM Bootcampet?

Azoknak tudnám ajánlani, akik tanultak már ilyesmit, akár maguktól, akár az egyetemen. Akik egyetemen, ők több alapot kaptak, tehát valamennyi előnyből indulnak azokhoz képest, akik olyanok, mint én, hogy csak maguktól próbálták meg összeollózni ezt a tudást. De mindenképpen azoknak, akiknek van egy kis alapja, főleg Java vagy front-end, és szeretnék megtudni azt, hogy hogyan zajlik egy fejlesztés rendes nagyvállalati környezetben, ahol csapatokban kell dolgozni, mert rengeteg információ jön ezzel kapcsolatban. Meg lehet tanulni azokat a technológiákat, amire szükség lesz ahhoz, hogy elhelyezkedjenek.

Ha Anna beszámolója után Te is kedvet kaptál, jelentkezz a júliusban induló EPAM Bootcamp-re itt.

A bejegyzés trackback címe:

https://epam.blog.hu/api/trackback/id/tr3114224429

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása