Egy tech cég kulisszatitkai

EPAM Java Bootcamp, egy résztvevő, Tamás szemével

2019. március 06. - VGeri

Szabó Tamás egy éve dolgozik a szegedi EPAM-nál mint Junior Software Engineer. Középiskolás kora óta informatikával foglalkozik és az egyetemet is ezen a területen kezdte, de végül gépészmérnökként végzett. A 2017 februári EPAM Java Bootcamp-en vett részt. 

Az EPAM Java Bootcamp egy ingyenes, online képzési program, melyet olyan hallgatók illetve fejlesztők számára készítettük, akik már ismerik a Java programozási nyelv alapjait. A kurzus során bemutatásra kerülnek a Java-alapú webalkalmazások fejlesztéséhez szükséges technológiák. A back-end technológiák mellett (Spring Boot, Spring MVC, Spring Data és JPA) a front-end (HTML, CSS, Javascript), valamint a fejlesztést támogató eszközök és megközelítések is helyet kapnak. 

Tamás Bootcamp-es tapasztalatairól számolt be nekünk.

Miért jelentkeztél a Bootcamp-re? Milyen elvárásaid voltak a programmal kapcsolatban?

2016 nyarán jelentkeztem egy jóbarátom bíztatására az akkor éppen indulás előtt álló junior programba, ami akkorra sajnos már megtelt, így „várólistára” kerültem. Végül 2017 elején kaptam egy telefonhívást a hamarosan kezdődő Bootcampről, amire a tájékoztató elolvasása után szinte azonnal jelentkeztem. A fő motivációm az volt, hogy szerettem volna megismerni a tájékoztatóban említett technológiákat és minél többet tanulni róluk. Az éles szakmaváltás miatt volt/van mit bepótolnom. :)

A Bootcamp anyagának nagy része új volt számomra, így kicsit tartottam tőle, hogy az anyag sok lesz, és nehezen fogok megbírkózni vele. Azonban Ricsi (az oktató) nagyon segítőkész volt, és a webinárok jó hangulatban teltek.

Mi az, amiben sikerült a legtöbbet fejlődnöd, ami miatt úgy gondolod, hogy megérte, hogy jelentkeztél a Bootcampbe?

Minden felmerülő témában kaptam egy olyan alapot, amit folyamatos gyakorlással és fejlesztgetéssel jelenleg is használni tudok a munkám során.

Akadtak-e nehézségeid a program során?

A „házi feladatok” okoztak egy kis fejtörést, de ezeket nem nevezném nehézségnek. Utánaolvasással és a kellő idő befektetésével sikerült mindent megoldani. A kiértékelésüket és a típushibák kijavítását nagyon hasznosnak tartottam.

Kinek ajánlanád a Bootcamp-et?

Mivel a Bootcamp nem jár kötöttségekkel, azt mondanám, hogy mindenkinek, akit érdekel ez a téma, mert jó rálátást ad az adott technológiákra. Viszont aki komolyabban profitálni szeretne a Bootcamp során elhangzottakból, ahhoz szükség van a gyakorlásra és a plusz idő befektetésére.

Ha pár szóban kellene összefoglalnod, hogy mit kaptál a Bootcamp-től, mi lenne az?

Elsősorban azt, hogy Bootcamp során nyújtott teljesítményem alapján lehetőséget kaptam arra, hogy végighaladjak a felvételi eljáráson és végül itt dolgozhassak. Valamint kaptam egy kiindulási alapot a munkámhoz.

Hogy érzed magad azóta az EPAM-nál?

Nagyon jól érzem magam, rengeteget tanultam, mióta itt vagyok és egy nagyon jó kis csapat tagja lehetek. :)

Ha Tamás beszámolója után Te is kedvet kaptál, jelentkezz a szeptemberben induló EPAM Bootcamp-re itt.

A bejegyzés trackback címe:

https://epam.blog.hu/api/trackback/id/tr9014233067

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása