Egy tech cég kulisszatitkai

‘Mi EPAMosok’ - Interjú Seprűs Péterrel

2019. március 06. - VGeri

Időről időre bemutatunk egy-egy EPAMos kollégát, hogy az ő szemükön keresztül is megismerhessétek az EPAM-ot. Egy-két sztori, hétköznapi EPAMos jelenet  és máris színesedik a kép, hogy kik is vagyunk és mit is csinálunk.

Ezúttal Seprűs Péter ‘senior software engineer’ kollégánkkal beszélgettünk, aki amellett, hogy szakmai útjáról mesél, technikai interjúztatóként bepillanást is ad arról, hogy mire is érdemes figyelni egy interjún.

Hogyan kerültél az EPAM-hoz?

14 éves voltam, mikor egy gyerekkori barátommal közösen programozni kezdtünk. Bizonyos értelemben minden ott kezdődött… Imádtam programozni így egyetemet is ennek megfelelően választottam, viszont soha nem voltam az a típus, akit egyszerre mindössze egy dolog érdekelt volna. Mivel mindig találtam valami újat, nem meglepő, hogy több különböző dologgal is foglalkoztam.
A programozást hátrahagyva egy művészeti egyetemre kezdtem járni, ahol fotógráfiát tanultam, miközben egyébként egy hostelben vállaltam munkát éjszakánként.
Innen később egy banknál kötöttem ki, majd végül 2015-ben egyéni vállalkozóként dolgoztam startupoknak. Eközben egy lemezborítóm többezer példányszámot is megélt.

Végül azonban, mivel a startupok nem váltak be, a fotózást pedig már csak ismerősöknek vállaltam, mindent hátrahagytam és egy-két hónap kitérő utána az EPAM talált meg engem.
Így kezdődött ez a románc és utólag azt gondolom, hogy nagyon jó volt váltanom. 

Milyen projekten, mivel foglalkozol az EPAM-nál? Milyen technológiákat használsz?

Jelenleg egy banki projekten dolgozom, ahol egy befektetési tanácsadó szoftvert fejlesztünk. Korábban AngularJS, most React a front end framework. Mögötte pedig Gulp, Webpack, NodeJS, stb… vannak. Klasszikus front-end pozíció.

 

Fejlődtél-e szakmailag mióta az EPAM-nál dolgozol?

Igen, elsősorban szakmailag fejlődtem sokat.
Amikor idekerültem, úgy éreztem, hogy a többiekhez képest teljesen le vagyok maradva, így egyértelmű volt a belső késztetés, hogy fejlődnöm kell.
Az utóbbi időben ráadásul egy teljesen új szerepkörbe is beletanulhattam: a céghez jelentkezők technikai interjúztatásában vállalok szerepet. 

Mit szeretsz a legjobban az EPAM-ban?

Talán legjobban a társaságot. Volt szerencsém egy baromi jó csapatba kerülni ahol nem csak emberileg, de szakmailag is nagyon magas a nívó!

Ajánlanád-e másoknak azt a pozíciót, amiben jelenleg dolgozol és, ha igen, miért?

Alapvetően azt ajánlom mindenkinek, hogy csinálja azt, amihez leginkább kedve van, amiben jól érzi magát! 

Egyébként talán nem a pozíciót, mint inkább a nyelvet emelném ki: a JavaScript-es világ eszméletlenül jó! Szinte bármilyen területen el lehet vele helyezkedni. Rengeteg az opensource projekt. Nagy a nyüzsgés, mindig történik valami. Mindig születik valami új. Ráadásul Európa (is) egész évben tele van konferenciákkal.

Sok statisztikát lehet olvasni a legnépszerűbb vagy legjobban fizetett nyelvekről, de még nem találkoztam olyan felméréssel, ami az egy-egy nyelv köré rendeződő közösséget mérte volna bármilyen módon. Szerintem jelenleg egyik mögött sincs olyan közösség, mint a JS mögött. Én ezt pl. imádom!

Emellett nagyon komoly igényem van az esztétikára is, szeretem ha a vizuális kultúrában való jártasságomnak hasznát tudom venni. Front-end fejlesztőként ez sokszor adott.

Az EPAM remek hely ilyen szempontból: rengeteg projekt van, bárki könnyen megtalálhatja a maga számítását. 

Említetted, hogy szoktál interjúztatni! Milyen szempontokat szoktál vizsgálni egy jelöltben, nem csak szakmai téren, hanem személyiségben? Mi alapján döntöd el, hogy dolgoznál-e az adott illetővel?

Engem mindig az érdekel legjobban, hogy hogyan válaszol, hogy oldja meg a helyzetet vagy hogy hogyan birkózik meg az interjúból adódó esetleges stresszel. Ha a teljes interjút szakmai kérdésekkel darálnám végig, akkor sem garantálná semmi, hogy alkalmas a jelölt. Egy jó válasz nem feltétlenül jelenti azt, hogy az illető érti is, amit válaszol.

Hozzáállás. Személyiség. Problémamegoldás. Nekem ezek fontosak! (És hogy szereti-e a kávét! ;)) 

Szeretsz-e interjúztatni? Mióta interjúztatsz? Volt-e bármilyen kirívó élményed ezzel kapcsolatban?

Igen, nagyon szeretek. Még nincs egy éve, hogy csinálom, de mindenképpen szeretném folytatni. 
Azt  gondolom, hogy mindenkinek jót tenne, ha hébe-hóba beülne egy interjúra megfigyelőként, mert ez az a szituáció, ahol legjobban megmutatkozik, hogy valaki milyen mélységben érti a dolgokat. Aki ezzel akar foglalkozni, annak állandóan készülnie kell. 

Egyébként szeretném hinni, hogy az interjúztatás révén én is hozzátehetek valamit az itteni közösség alakulásához. 

Szabadidődben szoktál-e szakmai tevékenységét űzni, és ha igen, mit?

Szoktam, igen. Hackathonok, pet projektek… Szerintem valahol minden fejlesztő keresi a következő nagy, „millió dolláros” ötletet. Nem is feltétlenül a pénzért… A többségnek, legalábbis szerintem fontosabb az alkotás. Legalábbis nekem mindenképpen!

Milyennek látod az EPAMon belül az informális cégkultúrát? Részt veszel-e céges eseményeken, vannak-e csapatépítők, van-e bármilyen sportesemény?

Rengeteg az esemény, amiben részt lehet venni! 
Igazából minden azon múlik, hogy megtalálod-e a közös pontokat a közvetlen munkatársakkal.
Mi pl. járunk hackathonokra (cégen belül is, kívül is), voltunk Krakkóban JS konferencián, úszunk, jógázunk… és persze egy-egy fárasztó nap után, a nagy nyári melegben nincs jobb egy közös fröccsözésnél! 

Részt vettél-e olyan eseményen, vagy van-e bármiféle extra juttatás, amelyet ki tudnál használni azáltal, hogy EPAMos vagy?

Mióta az EPAM-nál dolgozom, minden évben voltam egy-két szakmai konferencián, amit a cég finanszírozott. Ez szerintem egy nagyon jó lehetőség. Egy JSConf Budapestre még az early bird jegy sem olcsó, de a cégnek szerintem ez egy megtérülő befektetés. 

Mit csinálsz szívesen szabadidődben, van-e valami hobbid?

Fúú.. Az érdeklődési köröm majdnemhogy végtelen. Töménytelen mennyiséget olvasok. Szabadidőmben is szoktam programozni – van egy-két pet projektem. Barátokkal találkozom! Fröccs! Mászok, túrázok, úszom… és egy ideje az EPAM-os jógára is rendszeresen járok.

Mit javasolsz azoknak, akik ezen a pályán szeretnének elindulni?

Ha JavaScript és UI/UX, front-end oldalon szeretnének elindulni, én mindenképpen azt javasolnám, hogy a modern és felkapott framework-ök helyett/mellett elsősorban a vanilla JS-ben mélyüljenek el. Ez egyébként általában véve is megállja a helyét: nagyon fontos az alapokat megfelelően érteni és tudni, szóval érdemes beleásni magunkat a részletekbe.

Egyébként pedig vannak nagyon jó blogok, amiket olvasva sokat lehet tanulni, de Twitteren, Mediumon vagy hasonló platformokon is lehet követni, hogy mivel foglalkozik a szakma java.

Érdekel az EPAM, de nem “interjúhelyzetben” szeretnél körülnézni? Jelentkezz be most egy irodalátogatásra, ahol az általad választott kolléga körbevezet és válaszol a kérdéseidre! https://epa.ms/OfficeTour

A bejegyzés trackback címe:

https://epam.blog.hu/api/trackback/id/tr9014222113

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása