Egy tech cég kulisszatitkai

‘Mi, EPAMosok’ - Interjú Horváth Viktorral, az EPAM Airsoft- és LAN Party-k ‘főrendezőjével’

2019. március 06. - VGeri

Horváth Viktor 2015 év elején csatlakozott a budapesti EPAM-hoz, mint Front-end fejlesztő, és ma már seniorként erősíti az egyik pénzügyi applikációt fejlesztő csapatot. Cégen belül úgy ismerik, mint az airsoft események szervezőjét, úgyhogy most arról is kérdeztük, hogy hogyan lett ő a főszervező, és miért is élvezi azt, hogy különböző ’nowork’ rendezvényeket szervez a kollégáknak. Mindig tele van ötletekkel, legutóbb éppen egy LAN party szervezését vállalta fel.

 

Hogyan kerültél az EPAM-hoz?

Előző munkahelyemen nem volt már elég szakmai a feladat, így jött az érzés, hogy váltani kéne. Úgyhogy frissítettem a LinkedIn profilomat, és másnap jött is egy üzenet egy EPAM-os recruiter kolleginától. Fogalmam sem volt, nem is hallottam az EPAM-ról akkor még, de eljöttem egy interjúra, és a légkör, az internal mobility program nagyon megtetszett (ez a program lehetőséget ad a 25 EPAM-ország bármelyikében dolgozni - szerk). Körbe is vezettek, ami lenyűgözött, mert eddig csak garázscégekben dolgoztam. Gyorsan le is zajlott a kiválasztási folyamat (3 kör 1 hét alatt), azonban végül nem sikerült megállapodnunk. Elkezdtem máshol dolgozni, ami utólag nem bizonyult jó döntésnek, de aztán visszahívtak az EPAM-tól az EPAM Academy keretében egy új, Frontend technológiákra fókuszáló képzési programba. Nagyon tetszett a lehetőség, így eljöttem, elvégeztem és most itt vagyok.

 

Honnan hallottál a már cégen belül zajló programokról? Hogy botlottál bele pont az airsoft-ba?

EPAM-on belül van egy ‘bench’ időszaknak nevezhető átmeneti idő, amikor az embernek éppen nincs aktív projekt feladata, hanem két projekt között úgymond várakozik. Ebben az időszakban találkoztam egy nem éppen tipikus angol tanárral cégen belül (amerikai hadsereg tagja volt korábban – a szerk.), és ő mutatta meg, hogy milyen programokat szervez. Többek között voltak rendszeres airsoft események is, és mivel már évek óta airsoftoztam, felajánlottam a segítségem, aztán szép lassan átvettem a szervezést.

Miután már te szervezted az eseményeket, hogy nézett ki egy-egy alkalom?

Apró újításokkal már az elején próbálkoztam, például új póló-, vagy poszterdesign készítése. De már az első ETAC után azt éreztem, hogy sokan csak ki szeretnék próbálni milyen is az airsoft, és nem feltétlen a csapatépítés, vagy közösségi élmény kedvéért játszanak. Ezért is próbáltam új szemléletet belevinni, mégpedig hogy ne csak egy nagy, éves, egyszeri esemény legyen, hanem inkább több csapatépítő jellegű alkalom. A rendszeres résztvevők játék előtt és közben is kezdjenek el beszélgetni, egyeztetni a taktikájukról, megismerni egymást. Elkezdtem ezt az új koncepciót megbeszélni a többiekkel, szerveztünk próbajátékot, hirdettük belső csatornákon és persze vezettem a résztvevők listáját, hogy tényleg csak azok legyenek rajta, akiket érdekel és el is jönnek.

Hogyan vált be ez az új szemlélet?

Voltak akiknek tetszett, de végül nehézkes volt összehozni a rendszeres találkozókat, és azért cserélődtek is a résztvevők. Így végül megmaradt az a havi fix egy alkalom, ahová törzstagok és „újoncok” is jártak. Gondoltam rá, hogy az eredeti koncepció lehetne kicsit komplexebb, akár több napos is, mint egy komplett csapatépítő. Az egész mögé kitaláltam egy háttértörténetet, ahol az EPAM csak egy fedőszervezet, és több fordulós sorozatot terveztem. Fordulók között a csapatoknak különböző fejtörő és szituációs, szerepjátékos feladatokat kellett volna megoldani. Város szerte szórtunk volna el nyomokat – szerepjátékos ismerősök segítségével egész extrém szituációkat is kreálhattunk volna. E-mail-ben is küldtünk volna információkat a résztvevőknek, akár belefűzhettünk volna egy kis IT security jellegű probléma megoldást is, mint adatlopás, vagy social engineering. Végén persze airsoft játékkal zártuk volna, és terveztem egy nagy csattanót is. :) Ez még egyelőre csak terv maradt, de ki tudja mit hoz a jövő - egyelőre marad a havi airsoft.

 

Ezek szerint élvezed a szervezést, az ötletelést, és hogy együtt dolgozhatsz másokkal csapatban?

Hát igen, nem tudok nyugton maradni. :) Szeretek szervezni, már az egyetemen is szerveztem versenyeket. Alkotsz, szervezel valamit, és ha jól csinálod az emberek reakciója hatalmas pluszt ad, ami nagyon pozitív élmény számomra. A szervezés nekem mindig is természetes volt, hogy ha van egy ötlet akkor ne csak beszélj róla, hanem csináld is meg. Persze magát a versengést is szeretem.  

 

Gondolom így jött akkor a LAN party ötlete is?

Ismerősökkel és barátokkal kezdtünk el nosztalgiázni, régi LAN party-król beszélgetni, és akkor találtuk ki, hogy csináljunk egy retro LAN partyt. Válogattunk néhány ingyenes Blizzard játékot, az infrastruktúra összeállításában pedig a helyi IT csapat is segített nekünk. Kijött a Starcraft Remastered és a korábbi verzió ingyenes lett, ez pedig ideális alkalmat adott arra, hogy céges keretek között csináljunk egy Starcraft bajnokságot. Külön köszönet a rendezvényeinket szervező kolléganőnek, aki sokat segített. Eleve úgy terveztük meg  az eseményt, hogy külsős vendégeket is lehessen hozni. A szervezésbe pedig nem csak pesti, hanem még debreceni és szegedi kollégák is felajánlották a segítségüket.

Végül maga a játék, hogy sikerült?

Kieséses rendszerben játszottunk, így a nyertes folyamatosan 16 órán keresztül játékban volt. Így utólag ezt, és még pár másik dolgot már másképp csinálnék, de alapvetően pozitív volt a visszajelzés a résztvevőktől. A Blizzard maga is támogatott minket, és küldött számunkra pár ajándékot, ami nagy meglepetés volt. Néha még ma is megállítanak a folyosón a kollégák, hogy milyen jó volt a LAN Party, és hogy mikor lesz folytatás. Egyelőre annyit elárulhatok, hogy folyamatban van a szervezés. ;)

 

Ez a LAN party még tavaly szeptemberben volt, azóta bizonyára támadt újabb ötleted, amit szeretnél megvalósítani…

Nem túl bonyolult dolog új ötletekkel előállni, egy kávé melletti beszélgetés közben sok jó dolog felmerülhet, utána pedig „csak” meg kell valósítani. Az a jó, hogy az EPAM támogatja az ilyen kezdeményezéseket, csak meg kell találni a hangnemet. :)

A szervezésből adódó pozitív tapasztalatokat, esetleg a munkában is tudod hasznosítani? Például szívesen lennél a jövőben egy csapat vezetője?

A munkahelyen lévő csapatok vezetése sok esetben nem korrelál az EPAM-on kívüli teamleadséggel. Egy airsoft játék alatt sokszor vezetek 10, vagy akár 100 embert, tőlem várják, hogy megmondjam mit kell tenni, merre kell menni. Nekem természetes, hogy gyorsan tudok dönteni, nem szeretem a köntörfalazást és ha valamit meg kell csinálni, akkor azt határozottan „kérem”. Ugyanakkor felelőséget is vállalok ezekért a döntésekért. Ezen a „katonás” stíluson sokat kell finomítani, hogy beférjen egy munkahelyre. �

Inkább saját hatáskörömben szeretek megvalósítani dolgokat, olyat amiről azt gondolom jópofa, segít a monoton munkából kiszakadni és összekovácsolja az embereket.

A bejegyzés trackback címe:

https://epam.blog.hu/api/trackback/id/tr5114224381

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása