2D játékfejlesztés Unity-ben
Szegedi kollégánk, Bíró Bálint egyedülálló kurzust indított az idei szemeszterben, mely az informatikus képzések egy igazán egyedi megközelítését alkalmazza.
Bálint nem titkolt célja a játékfejlesztői kultúra elterjesztése, elsősorban lakóhelyén, Szegeden.
Kiben ne keltene nosztalgikus érzéseket a Mario, az Earthworm Jim, vagy az Ori and the Blind Forest?!
A hallgatóknak régi álmuk válhat valóra, hiszen olyan játékokat alkothatnak, amelyekkel gyerekként ütötték el az időt.
A játékfejlesztési kurzuson olyan koncepciót tanulhatnak meg a hallgatók, amiket bármilyen másik 2D-s játéktípus fejlesztéséhez felhasználhatnak. A kurzus felvételéhez nincs szükség játékfejlesztői előismeretekre, az objektum orientált szemléletmód viszont elvárás.
Bálint - a kurzus ötletgazdája - szerint, a szegedi tech közösség folyamatosan fejlődik, és habár a játékfejlesztés még nem tud maga mögött népes tábort, de a fiatalok nagyon nyitottak és a 2D-s Unity kurzus népszerűsége is ékes bizonyítéka annak, hogy érdemes a kreatív és okos fiatalokat ösztönözni.
A kurzus nem csak érdekes, hanem egyben hasznos is, és minden ilyen irányzat iránt puhatolódzó hallgatónak ajánlott.