Egy tech cég kulisszatitkai

Buddy, mentor, HR, manager... mindenki segít

avagy így lettem EPAM-os Business Analyst a „New Normal” idején

2021. július 01. - Lajter Ági

Boros Anna, Business Analyst egy meetupon találkozott először a céggel, majd, amikor megkereste egy recruiter, úgy döntött vált a járvány idején. Most elmeséli hogyan történt mindez otthonról, online. 

microsoftteams-image_36.png

Az eredetileg közgazdász Anna idén januárban csatlakozott az EPAM-hoz, mint Business Analyst, és bár korábban ezen a területen szerzett már tapasztalatot, a karrierjét projekt menedzsment területen kezdte, nem az IT-ban.

Miért a váltás, hogyan kerültél az iparágba?

Korábban folyamatmigrációs projekteken dolgoztam és bár nagyon élveztem, mindig hiányoltam, hogy nincs időm arra, hogy a koordinációs feladatok mellett jobban belelássak magukba a folyamatokba. A határidők is túlságosan szűkek voltak, párhuzamosan több projektet vittünk. A Business Analyst (BA) irány azért kezdett érdekelni, mert sok olyan készségre, skillre van szükség, mint a projektmenedzser szerepben, és a feladatok közt is van átfedés. Ellenben egy BA-nak a fő feladata, hogy jól megértse az ügyféligényeket, hogy pontosan mit kell megvalósítani, így számomra ez nagyon jó kompromisszum volt; amit szerettem projektmenedzserként, az megmaradt, amit hiányoltam, azzal pedig kiegészültek a feladataim ebben a pozícióban.

 

Hogyan alakult az interjú és a belépés folyamata, úgy, hogy időközben mindez már a pandémia alatt, egy megváltozott környezetben zajlott?

Megkeresett egy EPAM-os recruiter LinkedIn-en. A céget már ismertem, mert 2018-ban részt vettem egy nőnapi meetupon az irodában, melynek a témája az volt, hogyan lehet egy nő sikeres az IT szektorban. Nagyon jó benyomásokat szereztem, tetszett a légkör, szimpatikus volt a cég. Amikor megtaláltak, pont emiatt akartam meghallgatni az ajánlatát, hiszen emlékeztem a pozitív élményre. Aztán lezajlott az interjúfolyamat és végül nagyon örültem, hogy belevágtam, elfogadtam a felkínált ajánlatot.

 

A korábbiakhoz képest nem volt furcsa, hogy mindez teljes mértékben online zajlik?

De, nagyon furcsa volt, hogy az ember senkivel nem találkozik szemtől szemben. Bár mindig bekapcsoltuk a kamerát, mégis más volt így, mint a korábbi interjúim. Először egy HR-es, telefonos kör volt, általános beszélgetés, az angoltudásomat csekkolták, majd következett egy kb. másfél órás online beszélgetés, ahol főleg szakmai kérdéseket kaptam, konkrét példákat kértek, mint például egyes szituációkban mit csinálnék, hogyan oldanám meg a felmerülő problémákat. Végül volt egy utolsó interjú a managerrel, akitől igazán részletes válaszokat kaptam a pozícióval és a belépéssel kapcsolatban.

Mikor felvettek, aggódtam, hogy milyen lesz úgy kezdeni egy új munkahelyen, hogy egyáltalán nem találkozom élőben a kollégákkal, nem vagyunk ott egymás mellett az irodában, nem tudok odamenni senkihez, hogy megkérdezzek valamit, esetleg segítséget kérjek. Emiatt volt bennem leginkább félelem a váltással kapcsolatban. Miután jeleztem ezeket a HR-nek és a manageremnek, beszélgettünk erről és megnyugtattak, hogy már nagyon sok embert vettek fel a céghez és bejáratott folyamata van az online beléptetésnek, az "onboardingnak". Lehet kérni „buddyt”, aki válaszol az általánosabb kérdésekre, segít, ha bármiben kell, útmutatást ad de akár mentort is lehet kérni, aki már inkább szakmai támogatást nyújt.

Szintén nagyon nagy segítséget jelentett, hogy a járványidőszak alatt nincs próbaidő a cégnél, hanem a rendes felmondási idő van érvényben már az első három hónapban. Szerintem ez nagyon megnyugtató, hiszen főleg a munkavállaló érdekeit képviseli. Végül semmilyen nehézség nem adódott, rendben ment az "epamosodás".

 

Mit mondanál annak, aki még előtte áll az interjúnak, a belépési folyamatnak?

Ha nyitottak, és látják a tanulni, fejlődni vágyást, akkor biztos, hogy nem lesz semmi gond. Nagyon fontos, hogy merjünk kérdezni és jelezni, ha valamit nem tudunk, főleg az elején, amikor tényleg minden új, a kollégák, a projekt, a cég. Ez az egyik legfontosabb dolog. Tapasztalataim szerint mindenki nagyon segítőkész és szívesen is segít bármiben. Másrészről lassacskán azért lesz visszatérés az irodába és a teljes home office időszak véget fog érni, igy lesz lehetőség azok számára, akik szeretik az irodai jelenlétet is.

 

A podcast bővebb anyagát hallgasd meg itt, benne arról is, mit csinál az IT-ben a Business Analyst és vajon nehéz volt-e másik iparágról az IT-ra váltani!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://epam.blog.hu/api/trackback/id/tr5516609932

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása