Egy tech cég kulisszatitkai

„Április 1-jén lettem tesztelői lead, és ez most nem tréfa.”

2020. október 20. - Kárpáti Judit

Hogy mennyire meghatározó az első munkahely szerepe az ember életében, sokszor csak visszamenőleg látjuk. Ám előfordul olyan is, hogy valaki teljes tudatossággal építi a karrierjét és már egyetem mellett a lehető legjobb lehetőségeket keresi. Csivincsik Csaba junior tesztelőként az egyetemről került be a debreceni EPAM-hoz és bár még mindig egyetemi polgár, időközben már egy csapatot vezet.

dsc01112.jpg

„Kocka” gyerekből informatikus vagy épp a másik forgatókönyv, valami teljesen más érdeklődés, ami aztán mégis idekanyarodott?

Gyermekkoromban nem voltam túl nagy számítógépes „figura”, emlékszem még szakács akartam lenni, de aztán végül is nem arra vitt az élet. Recski vagyok, - kis falu fenn a Mátrában, Egertől nem olyan messze - onnan sodort a szél, egészen Debrecenig. Középiskolából jöttem ide továbbtanulni, programtervező informatika szakra. Egyetemi tanulmányaim közben az első munkahelyem lett az EPAM, ahol több, mint két és fél éve dolgozom és jelen pillanatban szoftvertesztelő lead vagyok az egyik projekten.

Milyen az élet Debrecenben? Milyen debreceni EPAM-osnak lenni?

Nagyon szeretem, egy igazán élhető város. A debreceni EPAM jellegzetessége, hogy mivel ez a legkisebb iroda Magyarországon, szerintem itt a legcsaládiasabb a hangulat, minden munkatársamat ismerem. Persze ebben a „home office szituációban” nem egyszerű a történet, tartani a kapcsolatot mindenkivel, de így is egy remek baráti társaság alakult ki az idők folyamán.

Hogyan kerültél az EPAM-hoz? Hogyan lehet egyetem alatt bekerülni egy ekkora céghez?

Kint töltöttem egy nyarat Amerikában, egy konyhán dolgoztam, majd visszatértem Magyarországra és a fejembe vettem, hogy mindenképpen a szakmámban szeretnék elhelyezkedni, ha már ezt tanulom. Volt egy óra az egyetemen „Kompetens szoftvertesztelés a gyakorlatban” címmel, amit felvettem, itt tetszett meg maga a tesztelés. Eközben folyamatosan kerestem a lehetőségeket, hol tudnék junior tesztelőként elhelyezkedni, elküldtem egy önéletrajzot az EPAM-hoz is. Visszahívtak, elindult az interjúfolyamat és végül bekerültem.

Mik voltak az első benyomásaid, mint új EPAM-os?

Tekintve, hogy ez volt az első informatikai munkahelyem, szinte minden új volt. Mindenféle tool-ok, amiket használunk, az, hogy számítógép előtt ülök napi nyolc órát, egyszóval tényleg minden. Egyúttal rettenetesen érdekes is volt, az atmoszféra, a profizmus, minden, ami körülvett egészen megdöbbentő volt, ahogyan a segítőkészség is, ami már az első pillanatokban érezhető volt.

Mit fed ez a családiasság, miben nyilvánul meg nap, mint nap?

Nemcsak a munkában találkozunk egymással, munkán kívül is. Gyakoriak a sörözések, a közös programok. Míg bent dolgoztunk az irodában, mindenkivel tudtam váltani pár jó szót a folyosón, a konyhában, ebéd közben és tényleg mindenki ismer mindenkit, nemcsak a munkával foglalkoztunk, hanem egymással is.

Mesélj, kérlek a munkáról, a pozíciódról!

Mikor elkezdtem ittdolgozni, egyből az egyik fontos webes applikációkat fejlesztő projektre kerültem. Junior tesztelőként az volt a dolgom, hogy az ügyfelek által előírt követelményeket átnézzem, azok megfelelőek-e, nincs-e bennük ellentmondás.Valamint, hogy a lefejlesztett funkció megfelelően működik-e, amennyiben hibát észleltem, nekem kellett azt jelezni a fejlesztők felé. Azóta több projekten dolgoztam már és jelenleg pedig Test Lead  feladatokat látok el.

Kikkel dolgozol szoros együttműködésben egy-egy projekten?

A legközelebbi munkatársaim természetesen a tesztelők, , mi biztosítjuk a termék minőségét. Ezenkívül a fejlesztőkkel kell folyamatosan beszélni, az ügyféllel is napi kapcsolatban állok, hogy minden sínen legyen és folyamatosan egyeztetünk arról, hogy merre és miként haladjon tovább a munka.

Mik azok a készségeid, amiket nap, mint nap használsz ehhez a munkához, amire a legnagyobb szükséged van?

Az ügyféllel a kommunikáció angolul zajlik, de nem elég jól beszélni angolul, a jó kommunikációs érzék is elengedhetetlen. Természetesen tesztelőként a precizitás nagyon fontos dolog, ez olyan készség, amit mindennap használni kell.

Mi az, amiben szerinted fejlődnöd kell?

Időmenedzsmentben szeretnék fejlődni. Nagyon sokrétű a munkám, igen sok részből áll, az ezekhez kapcsolódó feladatokat beosztani napi nyolc órában nem mindig a legegyszerűbb, de dolgozom rajta.

Milyen terveid vannak, hova szeretnél eljutni a következő időszakban szakmailag? Mit jelent számodra az EPAM?

Április 1-jén lettem tesztelői lead, és ez most nem tréfa. Még szoknom kell ezt az új pozíciót. A jövőre már vannak tervek, de még egyik sem kristályosodott ki teljes mértékben. Annyi biztos, hogy szeretnék minél több projektet megismerni, hogy tágabb látószögem legyen, így lássam a világot. Az egyetemet még nem fejeztem be, úgy érzem, hogy közel a nulláról nagyon sokat tudtam itt fejlődni, amihez minden segítséget megkapok. Így nekem az EPAM, a fejlődést jelenti.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://epam.blog.hu/api/trackback/id/tr8316238726

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása