Egy tech cég kulisszatitkai

„A mentorprogram pont annyira nehéz, amennyire belemélyedsz”

2020. január 16. - KárpátiJdt

Kocsár Mátét a cég kereste meg az EPAM Mentorprogram lehetőségével, ő pedig élt vele, elvégezte és ma már maga is mentorkodni készül.

mate_kocsar.png

Milyen út vezetett a Mentorprogramig?

A Szegedi Tudományegyetemen tanultam, majd az első két félév után dolgozni kezdtem. Később átkerültem az egyetem szoftverfejlesztés tanszékére, majd mikor egy év után eljöttem, az EPAM megkeresett egy ajánlattal. Nagyon megtetszett ez a lehetőség, így kerültem a mentorprogramba.

Mi győzött meg arról, hogy számodra ez a program a legmegfelelőbb képzés?

Ahhoz a munkához, amit most az EPAM-nál végzek a korábbi tudásom nem lett volna elég, leginkább azért, mert más területeken dolgoztam. Eddig inkább kutatással, nem gyakorlati szoftverfejlesztéssel foglalkoztam. A program számomra felzárkóztató volt, így ezeken a területeken is megszerezhettem a szükséges tudást.

Mennyire váltotta be a mentorprogram a hozzá fűzött reményeidet?

Bíztam benne, hogy a tananyag naprakész, releváns és hasznos lesz. Örülök, hogy minden igényemnek teljes mértékben megfelelt.

Hogy érezted magad a hat hónap során, a képzés ideje alatt?

Élveztem! Szeretek számolni, olvasni és mindenféle új dologgal foglalkozni. Erre tök jó volt ez a program; számos témát gyűjtöttek össze egy helyre. Egyfajta vezetett tanulás volt, egy kijelölt úton kellett végighaladni, miközben végig jól éreztem magam. Úgy gondolom, hogy a mentorprogram pont annyira nehéz, amennyire belemélyedsz, amennyire mély tudást akarsz szerezni a témákban. Szerintem annak, aki szoftverfejlesztéssel foglalkozik és rászánja a szükséges időt, beleteszi a kellő energiát, mindenképpen teljesíthető.

Mennyire hasznos számodra a mentor, mint segítő jelenléte? Milyen volt a kapcsolatotok a program során?

Már a legelején megbeszéltük, hogy nem igénylek pátyolgatást, így inkább visszajelzésekkel irányított a mentorom. Ellenőrizte a tudásomat, és végig partner volt a gyakorlatilag önálló tanulásban. Hálás vagyok a mentoromnak, mert végig nagyon támogató és segítőkész volt.

Miben és mennyiben változott a tudásod a Mentorprogram végére?

A Java Spring természeténél fogva valamivel nehezebb témakör a többinél, mert ez szerteágazóbb és komplexebb, mint az alapozó részek. Ha az ember jó rálátást szeretne, akkor több időt kell rászánni, le kell ülni és foglalkozni vele.

Mi az, amiben a legtöbbet fejlődtél?

A tanulástechnikámon sokat kellett fejlesztenem. A különböző témák jobbára más-más tanulási módszert igényeltek. Ha akadályba ütköztem a program során, akkor elgondolkoztam, hogy mi lehet az oka. Előfordult, hogy túl részletesen akartam belemélyedni egy nagyobb problémába, ami lehetetlen lett volna, ezért át kellett váltanom és inkább fokozatosan kibontanom. Volt, amikor ki kellett próbálnom a problémát a gyakorlatban, hogy megértsem és meg tudjam oldani. Igyekeztem mindig felderíteni, hogy mi okozza a lassulást, elakadást és annak megfelelően kiválasztani a tanulási stratégiámat.

Mit ajánlanál a most kezdőknek, mivel készüljenek a programra?

Egy biztos alap programozási tudás szerintem mindenképpen szükséges. Az első néhány leckén még át lehet vergődni enélkül is, de később, ahogy elkezd komplexebbé válni az anyag már elengedhetetlen az alapismeret. Ha valaki bele akar vágni, kell, hogy tényleg meg akarja szerezni azt a tudást, amit ez a program kínál. Csak úgy lehet ennyi leckén „végiggyalogolni”, ha az ember valóban kíváncsi arra, amit tanítani akarnak neki. Fel kell készülni arra is, hogy ez nem egy olyasfajta oktatás, ahol egy az egyben elmondják az anyagot, hanem önállóan kell tanulni. A legfontosabb pedig, hogy legyen egy jó ütemterv, kisebb szeletekre kell osztani az anyagot és határidőket kell szabni, hogy legyen egy saját haladási tempó.

Hogyan tovább? Mik a terveid a következő időszakban, a karrieredben?

Egyelőre igyekszem még tovább mélyíteni a tudásom fejlesztőként, mert úgy látom, hogy hatalmas az elérhető tudásbázis. Emellett én magam is szívesen mentorálnék majd, így ebben az irányban is elindultam.

A bejegyzés trackback címe:

https://epam.blog.hu/api/trackback/id/tr1415410234

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása