Egy tech cég kulisszatitkai

„A Mentorprogrammal összeköthettem a kellemest a hasznossal.”

2019. december 18. - KárpátiJdt

Volt már műsorvezető és szerkesztő, dolgozott pultosként és felszolgálóként, de ha jó kávét akarsz inni, keresd őt, mert barista is volt! Veress Péter fiatal kora ellenére számos érdekes munkatapasztalattal rendelkezik és Mentorprogramosként került a céghez. Vele beszélgettünk pályakezdő tapasztalatairól, EPAM-os életéről.

veress_peter_1.jpg

Bár a szakmában ez az első munkahelyed, több más területen szereztél már tapasztalatot. Milyen út vezetett az EPAM-ig?

A Műszaki Egyetem elsőéves mérnökinformatikus hallgatójaként - ahol jelenleg a szakdolgozatomat írom – csatlakoztam a Budavári Schönherz Stúdióhoz (BSS), ahol műsorvezetőként és szerkesztőként próbálhattam ki magam, később pedig a stúdió PR feladatait láttam el. Mindig érdeklődtem a stúdiótechnika és a műsorvezetés iránt, vonzott a média világa, de mindez hobbinak indult és végül az is maradt. Ugyanakkor sokféle területen tudtam kipróbálni magam és végül a BSS-es karrierem utolsó állomásaként a Simonyi Károly Szakkollégiumban a menedzsment feladatokért felelős alelnöki pozíciót tölthettem be. A szakmai pályafutásom pedig valóban az EPAM-nál kezdődött, a Mentorprogramot elvégezve Java fejlesztőként kezdhettem itt dolgozni.

Úgy tudom, hogy nem csak kommunikációs területen szereztél tapasztalatokat, hanem egy megint csak teljesen más világban is; baristaként.

Az egyetem első évében a Costa Cafénál dolgoztam, zsebpénz kiegészítés gyanánt. Később volt egy olyan időszak, amikor kifejezetten csak az egyetemmel, a barátokkal, magammal foglalkoztam és mivel korábban mindig egyszerre többféle feladatom is volt és hiányzott kicsit a pluszterhelés, mégis elvállaltam egy munkát. Egy ismerősöm kávézójában kezdtem dolgozni a Balatonon, ahol a pultos, felszolgáló munka mellett a kávés gyakorlatomnak jelentős szerepe volt.

Miként került a képbe az EPAM Mentorprogramja?

Másfél éve egy recruiter megkeresett és megtetszett a lehetőség, hogy a program után, junior Java fejlesztőként csatlakozhatom a céghez. Éppen időben jött ez, mert már gondolkoztam rajta, hogy jó lenne ismét munkát vállalni, így pedig összeköthettem a kellemeset a hasznossal. Azaz fél év alatt megtanultam azokat a kiegészítő technológiákat, azt a kiegészítő tudást, amit az egyetemen még nem szereztünk meg, ellenben egy junior pozícióhoz szükségesek voltak.

Hogyan tekintesz vissza erre a másfél évre? Mi az, amit elsőként elmondanál erről az időszakról?

Az első félév maga a Mentorprogram volt, amikor otthon tanultam az online kurzusok által, 31 témakör tananyagát kellett elsajátítanom. Időnként, az egyes témakörökből teszteket írtam és menet közben heti két-háromszor konzultáltam a mentorommal, aki nagyon jó fej volt, bármilyen kérdésem akadt, megbeszélhettem vele. Nagyon sok olyan dolgot osztott meg velem, amelyeket tapasztalatból lehet csak megszerezni.

Mennyiben jelentett előnyt, hogy már az egyetemi évek alatt elkezdtél dolgozni, voltak munkatapasztalataid?

Bár ez nem a munkám szakmai részéhez kapcsolódik, de nagyon szeretem, hogy a napot mindig egy jó kávéval kezdhetem, amit magamnak készítek el az irodai konyhában. Mivel nemcsak kávé, hanem egy jó kávégép is van, ezért egy jó kapucsínóval indíthatom a reggeleimet.  Ami pedig a munkát illeti, nagyon jól jön a kliensekkel való beszélgetéseknél a kommunikációs tapasztalatom. Ennek köszönhetően sosem volt lámpalázam, ha egy demózás kapcsán beszélgetnem kellett az ügyféllel és ez sokat jelent a munkában.

Hol tartasz most, másfél évvel az után, hogy megkerestek és belevágtál a Mentorprogramba?

Miután elvégeztem a programot, interjúkon vettem részt a különböző csapatoknál, gy kerültem az első projektemre, ahol Java fejlesztőként dolgoztam, de már itt is volt lehetőségem kicsit másfelé kacsingatni. Például egy alkalmazást fejlesztettem belső használatra, mely a munkánkat segítette. Ennek részeként már front end-et is kellett fejleszteni és mivel korábban is érdekelt ez a technológia és az egyetemen foglalkoztam már vele, elvállaltam ezt a részét a munkának. A cégnél rendelkezésre állnak különböző tanulási lehetőségek, többek között e-learning, aminek segítségével el tudtam mélyedni ebben. A csoportvezetőmmel beszélgettem róla, hogy engem más területek is érdekelnek, és hogy szeretek kipróbálni új dolgokat. Mindezek közrejátszottak abban, hogy felajánlott egy Full Stack Developer pozíciót. Végül felvételiztem az új csapatba és sikerült.

Meg tudod fogalmazni, milyen EPAM-osnak lenni, így kezdőként?

Nagyon szeretem ebben a cégben, hogy nagyon sokféle érdeklődésű ember dolgozik itt. Igazán kellemes, hogy nemcsak a szakmáról tudunk elbeszélgetni, hanem akár a kávézásról, mert olyan kollégám is van, aki kávé szemináriumokra jár a munka mellett. De ez kiterjed a sportoktól kezdve az élet bármely területére. Nagyon színes ez a közösség és sokkal könnyebb így beilleszkedni, kapaszkodót találni egy új környezetben, hogy mindenről tudunk beszélgetni.

veress_peter_2.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://epam.blog.hu/api/trackback/id/tr9615350488

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása