Egy tech cég kulisszatitkai

„Ha megvannak az alapok, ide bátran jelentkezhetsz!”

2019. augusztus 19. - KárpátiJdt

Jobban Gergő az egyetemi csoporttársától hallott a Mentorprogramról és rengeteg képzést böngészett végig, mire döntött és jelentkezett. Hogy miért határozott így és megtalálta-e a számításait, erről mesélt!

gergo_jobban.pngMikor lett számodra egyértelmű, hogy mivel szeretnél foglalkozni?

Már a középiskolában tudtam, hogy programozó leszek, hogy ezzel akarok foglalkozni, mert nekem ez nyújt élvezetet.

Mennyiben segített az egyetemi képzés a karrier céljaid elérésében?

Az egyetem kiindulási pontnak mindenképpen jó volt, de az elhelyezkedéshez önmagában szerintem kevés. Azért is volt szükségem még tanulásra, hogy a gyakorlatban is jó programozó lehessek, ne csak papíron.

Miért éppen a Mentorprogramot választottad ahhoz, hogy további ismeretek szerezz?

Egy egyetemi csoporttársamon keresztül jutott el hozzám a program híre, ő továbbította az információkat. Végül azért döntöttem e mellett a program mellett, mert egyszerűen nem találtam hasonlót sem, bármilyen furcsán is hangzik ez. Képzések persze százával vannak, de olyannal, ahol ilyen gyakorlati felkészítés van, ilyen elmélettel és háttérrel – gondolok itt a folyamatos mentori segítségre - én nem találkoztam. A munkahelyeken pedig szinte mindenhol már néhány év tapasztalattal rendelkező embert keresnek.

Milyen előzetes elvárásokkal érkeztél?

Sok elvárásom nem volt, inkább tartottam tőle, hogyan fogom venni az akadályokat, mint utóbb kiderült, alaptalanul. Abszolút teljesíthető volt, főleg, hogy a mentor személyében egy állandó, biztos információ és segítségforrást kaptam.

Mit tanultál, miben fejlődtél a legtöbbet?

Úgy jöttem ide, hogy az alapokkal nagyjából tisztában voltam, kisebb kódokat írtam, de semmi komolyat. A programban az tetszett, hogy a programozás elméleti és gyakorlati anyagán túl egy csomó olyan dolgot is megtanulhattam, ami a cégek mindennapjairól szól. És persze arról, hogy hogyan állj helyt a mindennapokban profi programozóként.

Mennyire érezted a mentorodat segítőkésznek a program során?

Teljes mértékben segítőkész volt! Nem fáradt el a végére sem, mindig azonnal válaszolt, akár késő este is. Mostanában is szoktunk beszélgetni, és azt mondta, ha kell a későbbiekben is, szívesen segít.

Hogyan tovább? Mik a terveid a következő időszakban, a karrieredben?

Elsősorban most a tanulmányaimmal szeretnék foglalkozni a munka mellett, és addig nem is tervezek mást. A külföldi lehetőségekkel egyelőre a családom, és a barátaim miatt nem tervezek.

Kinek ajánlanád elsősorban a programunkat?

A programba való bejutáshoz kell némi programozási ismeret, legalább az alapok, de nem egyetemi szint. Bőven elég, ha valaki otthon maga összeszedi az ismereteit. Akinek ez megvan, bátran jelentkezhet és jelentkezzen is, mert ez egy hatalmas lehetőség.

A bejegyzés trackback címe:

https://epam.blog.hu/api/trackback/id/tr5515000522

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása