Egy tech cég kulisszatitkai

Állásbörzére ment, a Mentorprogramban landolt

2019. május 21. - EPAM

marton_takacs.pngTakács Márton az EPAM szoftverfejlesztője, épp csak elkezdett foglalkozni az informatikával, amikor megismerkedett az EPAM Mentorprogramjával. Mélyebb programozói tudásra vágyott és végül nemcsak ezt kapta, hanem egy karrier lehetőségét is.

Mik a karrier céljaid, mivel szeretnél foglalkozni?Számomra viszonylag új az informatika világa, és a programozás. Rövidtávon biztosan ezzel szeretnék foglalkozni. Hosszú távúra pedig azt tervezem, hogy a lehető legtöbb dologba belekóstolok, és kipróbálni magamat bennük. Széles az érdeklődési köröm, elég nyitott személyiség vagyok, és nem akarok addig elköteleződni semmi mellett, amíg meg nem találom azt, ami igazán érdekel.

Mit gondolsz miben és milyen mértékben segít, segített az egyetemi képzés a karrier céljaid elérésében?

Nem szakirányú a végzettségem. Abban viszont segített, hogy megtanított tanulni, és megmutatta a professzionális hozzáállást a feladatokhoz. Munkabírásra is ösztönöz az egyetem, mert komoly követelmények vannak. Szakmai szempontból viszont szerintem messze nem ad hozzá annyit, mint amennyit kellene.

 Miért jelentkeztél a programunkra?

Egy állásbörzén hallottam először a programról. Épp akkor kezdtem foglalkozni az informatikával, a Java nyelvvel. Vicces, mert ami először megfogott az a kihelyezett stand volt, meg az emberek, akikkel ott beszéltem róla. Jobban utánanéztem és megtetszett, egy igen jó lehetőségnek tűnt.

Voltak-e előzetes elvárásaid, és ha igen, akkor mik?

Elsősorban az volt a célom, hogy mélyebb programozói tudást szerezzek. Azt pontosan nem tudtam, hogy mi lesz ebből, csak nagy vonalakban volt rálátásom. Viszont belekóstolhattam általa valami újba, és ez elegendő volt számomra az elkezdéséhez.

Hogy érzed sikerült fejlődnöd a program során? Ha volt fejlődés röviden leírnád, hogy miben fejlődtél?

Szakmai szempontból kétségtelenül nagyon sokat. A rengeteg új technológia elsajátításában, és a gondolkodásmód szempontjából is. Nehéz pontosan meghatározni. Gyakorlati szempontból talán a legtöbbet, de a kommunikációs készségekben is rengeteget fejlődtem.

Mennyire érezted a mentorodat segítőkésznek a program során?

Maximálisan segítőkész volt, és nagyon jó fej, szakmailag nagyon felkészült. Őrült nagy a tudása, és ami még fontosabb, hogy ezt jól át is tudja adni.Szinte barátként beszélgettünk. Külön örültem, hogy bármiről lehetett vele beszélni és éreztem rajta, hogy úgy áll hozzám, hogy a lehető legtöbbet kapjam a programtól. Ő nagyon pozitív csalódás volt számomra az egyetem után.

Kinek ajánlanád elsősorban a programunkat?

Alaptudás, az mindenképpen kell, valamennyi. Egyetemistáknak az utolsó időszakban, amikor van már rá szabad kapacitásuk. Elfoglaltaknak, vagy aki munka mellett szeretné csinálni, azoknak csak okosan, mert sok időt igényel. Kell a hajtóerő, jó sok!

Ha pár szóval kellene összefoglalnod, hogy mit kaptál a mentorprogramtól, mik lennének azok?

Tudás és gondolkodásmód.

http://blooment.org/interviews/marton_takacs_interview.html

 

A bejegyzés trackback címe:

https://epam.blog.hu/api/trackback/id/tr314765674

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása