Egy tech cég kulisszatitkai

Ott voltunk az AMUSE-on is! Anna Juli Rosenfeld beszámolója

2019. március 06. - VGeri

„Másfél éve vagyok UX designer az EPAM-nál. Úgy lettem ide felvéve, hogy én leszek a „kis junior”, akit majd a cég nevel ki. Hát, meg kell mondjam, ez eddig elég jól megy :). Egy szuper csapatban dolgozom, folyamatosan fejlődök, és a főnököm most azt is elintézte, hogy idén valamennyien ott lehessünk az Amuse-on. Én a tavalyin is ott voltam, az idei év azonban még több újdonságot tartogatott számomra. 

Csapatszinten is nagyon jól éreztük itt magunkat, és szakmai szempontból több izgalmas kérdéssel is találkoztam. Az általánosabb témájú előadásokon kívül voltak specifikus témák is, engem ezek érdekeltek a leginkább. A legnagyobb hatással egy bostoni researcher előadása volt rám, aki a saját kutatásáról mesélt. Bostonban jellemzően a külső kerületekben jutunk olcsó házakhoz a belvárosban azonban méregdrágák a lakások. A helyi önkormányzat megbízására elkészítettek egy olyan kutatást, aminek a célja a középosztály lakáshoz jutási lehetőségeinek a feltérképezése volt. Az előadó nagyon inspiratív személyiség volt, de engem az élvezetes stíluson túl inkább az fogott meg, hogy az előadás végre megmutatta azt, hogy kutatás és researcherek nélkül nem beszélhetünk valódi UXről. Úgy gondolom, hogy jelenleg a research nem kap olyan hangsúlyt a UXen belül, mint ami valójában szükséges lenne. Efelé tehát mindenképpen fontos lenne orientálódni, és engem például kifejezetten érdekel is. Az EPAM-nál például az a jó, hogy most van is egy olyan belső projektünk, amiben researcherként részt tudok venni, és ezt nagyon élvezem.

De izgalmas volt látni azt, hogyan alakulnak át a hangsúlyok a technológiai fejlődésnek köszönhetően, jól látszik, hogyan tör előre a VR interface-re való tervezés. Ez a mi belső SEC konferenciánkon is például nagyon előtérbe került, és ott is izgi volt. De még mindig tartogat izgalmakat az is, hogy a reszponzivitásról beszélgetünk, pedig ma már alap, hogy a weboldalakat reszponzívra csináljuk, és mégis… :)

Azért jó ilyen konferenciákra járni, mert a mi szakmánk a folyamatos tanulásról szól… vagyis, ha őszinte akarok lenni, akkor szerintem ez ma már minden szektorban fontos, de az IT-ben egyszerűen elengedhetetlen. Az Amuse-ra eljönni nemcsak team építés szempontjából volt jó buli, hanem jó volt olyanokkal is találkozni, akikkel szakmai eszmecserét lehet folytatni és kapcsolatot lehet építeni. Az pedig külön szuper, hogy az EPAM-nál ilyen lehetőségeink is vannak.”       

A bejegyzés trackback címe:

https://epam.blog.hu/api/trackback/id/tr6314208263

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása