Egy tech cég kulisszatitkai

CRUNCH KONFERENCIA – egy EPAMer szemével Szűcs Attila mesélt nekünk az élményeiről

2019. március 06. - VGeri

Október 19-én és 20-án került sor immár harmadik alkalommal a CRUNCH Konferenciára, amely méltán a legnevesebb, BigData és adatvezérelt vállalkozások témája köré szerveződő konferencia ma Magyarországon. Az EPAM által évek óta szponzorált konferencia nyitva állt az adatelemzésben és feldolgozásban érintett szakmák képviselői számára. Ám azoknak a „nem IT szakmabelieknek” is érdemes volt ide eljönni, akiket egyszerűen az érdekelt, hogyan lehet az adatokat felhasználni egy vállalkozás sikeres fejlesztése érdekében.

A BigData legnagyobb szereplőit felvonultató konferenciának idén a Magyar Vasúttörténeti Park adott otthont. A Vasúttörténeti Park igazán izgalmas közege volt – a most is profi módon szervezett - konferenciának – mesélte el nekünk Szűcs Attila, vezető fejlesztőnk. A külföldiek szerették ezt a közeget, az egyik előadó például meg is említette azt az érdekes ambivalenciát, hogy egy ilyen helyszínen szembeötlő csak igazán, hogy 100 évvel ezelőtt milyenek voltak az akkor újdonságnak számító technológiák, és ehhez képest mennyire látványosan haladt előre a világ. – mondta Attila.

Attila egyébként már a legelső CRUNCH konferencián is ott volt, ő az egyike azoknak, akik eddig mindhárom konferencián részt vettek. Éppen az első CRUNCH idején, három évvel ezelőtt kezdett mélyebben érdeklődni a BigData és az elosztott világ kihívásai iránt, és állítja, hogy mind a mai napig ez az egyik legszínvonalasabb hazai konferencia a témában.

Attila régi epamos, immár 15 éve dolgozik nálunk, ennyi idő alatt számtalan technológiát kipróbált és megismert. Szerencsére az EPAM-ban folyamatosan indulnak új projektek, így rengeteg lehetőség van arra, hogy új technológiákban mélyüljünk el.

A konferencia egyébként pont a sokszínűség és újdonságok miatt is nagyon szerethető. Olyan világhírű cégektől jönnek ide előadni, akik meghatározóak ebben a szektorban és a tevékenységükkel jelentősen formálják a jövő informatikai megoldásait. Idén is olyan cégektől érkeztek az előadók, mint a Netflix, LinkedIn, Google, Uber vagy az AirBnb. A cégek ilyenkor nyíltan mesélnek arról, hogy milyen problémákkal találkoznak, és hogyan oldják meg ezeket. Ők a BigData világ legnagyobb szereplői, inspirálódni lehet a gyakorlatukból, sikereikből és az őszintén feltárt kudarcaikból is.

Attila elmesélte azt is, hogy a CRUNCH előadások tematikájából jól nyomonkövethető az is, hogy hogyan változnak a trendek, miben láthatóak most a jövő kihívásai. Míg korábban elsősorban az adatfeldolgozás volt előtérben, most megszaporodtak a Machine Learning-hez, a mesterséges intelligenciához kapcsolódó előadások, és sok szó esett az önvezető autókról is. A korábbi Batch processing helyett mostanra inkább a Streaming került fókuszba.

Egyébként az is jó volt látni, hogy a világszínvonalú és nagyon jó előadók mezőnyében a hazai előadók is milyen magas színvonalú előadásokat tartottak – tette hozzá Attila, aki szerint ez mutatja azt is, hogy hazánk is ott van az új technológiák fejlesztésének élvonalában. Szerinte azért is igazán érdemes meglátogatni a CRUNCH-ot, mert sok minden épül be a hallottakból az ember passzív tudásába. Ez ugyan nem feltétlenül kapcsolódik a napi munkához, de egy-egy inspiráló előadó által nyújtott élmény például mindig megmarad és előjön amikor szükség van rá. Olyan előadások vannak, amik konkrét ötleteket fogalmaznak meg, és az ott hallottak a napi munkában is hasznosíthatóak.

Az idei CRUNCH pedig ilyet is tartogatott: Attila érdeklődését például most az Airflow adatfeldolgozó technológia egyik érdekes alkalmazása keltette fel különösen. „Az EPAM-nál egyébként van egy BigData Community, ahol szoktunk előadásokat szervezni, kipróbáljuk az új technológiákat és megosztjuk egymással az ezzel kapcsolatos tapasztalatainkat” – mondta el fejlesztőnk, amikor arról kérdeztük, hogyan is tudja beépíteni a munkájába a konferencián megismert lehetőségeket. A jelenlegi projektünkön egy Airflow-ra épülő adat-pipeline érdekes alternatíva lehet, és ha találunk új és hatékony megoldásokat, annak az ügyfél is örül természetesen.”

A bejegyzés trackback címe:

https://epam.blog.hu/api/trackback/id/tr9514208273

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.