Egy tech cég kulisszatitkai

"Volt időm arra, hogy felfedezzem a tudásom hiányosságait és betömjem ezeket a lyukakat."

2019. július 30. - KárpátiJdt

Varga Gábor több mint egy éve fejezte be az EPAM Front-end Academy-t. A képzés előtt is front-end fejlesztőként dolgozott, de mélyebb tudásra vágyott, ezért új lehetőségek után nézett.

gabor_varga2_1.JPGHogyan találtál rá a képzésünkre?                                             

Régóta tudtam, hogy szeretnék továbbfejlődni, tanulni, ezért, amikor egy pénteki napon eldöntöttem, hogy itt az ideje a váltásnak, még aznap este ki is töltöttem az első szűrőként funkcionáló online tesztet a bejutáshoz. Miután kiderült, hogy jól sikerült, már nagyon gyorsan és simán zajlottak az interjúkörök.

Mik voltak az első benyomásaid?

Minden flottul ment. Kicsit furcsának tűnt újra visszaülni az iskolapadba, de semmiképp sem hagytam volna ki a lehetőséget, hogy teljes munkaidős állásban csak a szakmai fejlődésemre koncentrálhatok. Miközben projekten dolgozik az ember, annak ellenére, hogy folyton képzi magát, nem jut idő mindenre, hiszen egyetlen projekt sem érinthet minden témakört.

A képzés vége felé ismertelek meg, amikor már a résztvevőkből tulajdonképpen csapat kovácsolódott. Hogyan „értetek össze” ilyen jól?

Kellett egy kis idő, hogy csapattá váljunk. A képzés elején mindenki kíváncsi volt mit tud a másik, méregettük egymást. Az első vizsga törte meg a jeget, beültünk sörözni egyet és ebből hagyomány is lett. :)

Nehéz volt lépést tartani az anyaggal?

Napi nyolc óránál többet kellett rászánni, de nem volt lehetetlen feladat. Páran a csoportból együtt tanultak, nekik így volt könnyebb, én inkább egyedül próbáltam feldolgozni az anyagot.

Visszatekintve mennyire tartod szakmai szempontból hasznosnak a képzést?

Nagyon hasznos volt. Rengeteg olyan koncepciót ismertem meg és olyan elméleti tudást szereztem a három hónap alatt, amit a mindennapos munka mellett nehéz lett volna elsajátítani. Személy szerint én akkor tudom hatékonyan fejleszteni a tudástáram, ha lehetőségem van az elmélyülésre. A képzés nekem erre adott lehetőséget. Volt időm arra, hogy felfedezzem a tudásom hiányosságait és betömjem ezeket a lyukakat. Néhány témakörnél akár önerőből is folytattam a tanulást és szélesítettem ismereteimet.

A program után milyen gyorsan kerültél projektre?

Aránylag gyorsan. A képzés után pár csapattársammal kaptunk egy feladatot, egy tréninget kellett összeállítanunk. Miután befejeztük, szinte azonnal projektre is kerültem.

Mesélj egy kicsit arról, hogy mi történt a képzés után! Megtaláltad a helyed?

Teljes mértékben. A csapat ahova kerültem számomra a lehető legjobb. Mindennap érzem, hogy van értelme annak, amit csinálok, hiszen egy olyan projekten dolgozunk, aminek az eredménye rengeteg emberhez eljut. Napi szinten kell angolul kommunikálnom, mivel a csapat egy része Angliában dolgozik. A távolság ellenére nagyon jól tudunk együtt dolgozni, hallgatunk egymás tanácsaira, figyelembe vesszük egymás meglátásait. Szakmailag támogató, egymást segítő csapat vagyunk, valószínűleg ezért is „működünk” jól. Természetesen mindez azt is jelenti, hogy nincs idő unatkozásra.

Mit tanácsolsz azok számára, akik most jelentkeznek a Front-End Academy-re?

Mivel a program pár év tapasztalattal rendelkező fejlesztőknek szól, ezért nem okozhat gondot elvégezni. Persze ehhez be kell járni, végig kell csinálni és kihasználni a három hónapot a fejlődésre, az új készségek megszerzésére.

A bejegyzés trackback címe:

https://epam.blog.hu/api/trackback/id/tr7014976956

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása